Färghjälp?

Set ut som en viltsiames. Vad är föräldrarna (samt mor- och farföräldrar om du har) för färg?
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Mamman till kullen: blå/vit zobeljapan
Mor: svart
Morfar: gulbrun/svart japantecknad
Mormor: blå/vit brokig
Far: beige brokad
Farfar: viltgrå brokad
Farmor: choklad (mörk) brun - havanna
Pappan till kullen: antagligen white zobelsiames brun
vet tyvärr inte mer om pappan bakgrund..
Har kvar en unge från samma kombo från tidigare, och han är white zobelsiames brun, feltecknad ;P
// MT ♥

Är du säker på att pappan är white zobelsiames brun? Har du någon bild? :)
Ungarna ser verkligen ut att vara viltsiameser, men utan en viltfärgad förälder går det inte och då har jag ingen aning om vad ungarna kan vara för färg…
Mamma blå/vit zobeljapan: am_ bjb Cc Dd gg
Pappa white zobel brun: am_ bb C_ D_ go_
Unge nr 3 är iaf blå/vit zobeljapan :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Putt
// MT ♥
Kan inget om färgerna men unge nummer ett stal mitt hjärta..
#9 haha många som gillar honom ^^
// MT ♥
Tror att unge nummer 1 är samma färg som pappan, fast väldigt ljus
#11 White zobelsimes brun? Om han nu är de o.o'
Unge 2 är exakt likadan fast ljusare än unge 1..
// MT ♥
Kanske blå istället för brun? Unge nummer 2 ser lite ut som schwarchgrannen!?

#6-7 Hrm, jag vill fortfarande få ungarna till viltsiameser, jämför med viltsiames på kaninfarg.se (Under A-locus, ganska långt ner) men det går som sagt inte med de färger som föräldrarna sägs ha…. funderar lite på om pappan kan vara viltzobel istället för white?…?
Vad har föräldrarna gett för färger i tidigare kullar och vad har partnerna varit för färg?
#13 Japp, den ser ut som schwartzgannen, men det är helt omöjligt eftersom ingen av föräldrarna bär chinchillaanlag. Eftersom båda föräldrarna är zobel måste ungen vara en zobelfärg och då liknar färgen väldigt mycket viltsiames. Kolla kaninfarg.se :) Viltsiames är liksom en "oäkta" schwartzgrannen.
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#13 Kanske de kanske ^^
#14 Hanen och honan har endast träffat varandra, 2 gånger. Inte träffant några fler..
Dom har gett white zobelsimes brun, rysstecknat. Även 2 ungar blev, viltzobel och viltsiames. Men jag vet inte riktigt..
För att se färgerna på förra kullen, mellan samma föräldrar kan ni klicka här.
Ang viltzobelen och viltsimesen från förra kullen är jag osäker på om dom är de. Tror inte att h*n som sa färgerna då kunde riktigt… o.o''
// MT ♥
Kan säga att unge 1 har mörknat rejält i färgen sen fotot togs.. Han börjar nu se ut som sin storebror, så jag tror mest på white zobelsiames på honom. Men unge 2?
// MT ♥

#15 I den förra kullen är det helt klart viltsiameser så det innebär att någon av föräldrarna är vilt. Kan mamman vara viltzobeljapan? Hon är ju gotlandskanin och jag tror inte att färgen beige finns på gotlandskanin, kan det vara så att honans mamma egentligen är viltgul? Fick du se föräldrarna när du köpte henne?
Funderar också på de rysstecknade i förra kullen, är de inte vita rödögda..? Ser inga rysstecken på dem?
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Putt ^^
// MT ♥
Putt
// MT ♥
Unge 2: Hon är mörkare på öronen, runt nosen och på sidorna.. Men på ryggen är hon nästan vit. Hjälp?
// MT ♥

Jag tycker som sagt att hon är en solklar viltsiames, men då är någon av föräldrarna viltfärgad, för vilt kan inte ligga dolt. Jag tror att mamman är viltzobeljapan :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner

#18 Jaa, den är ju ryss, men inte svart/brun ryss, den måste ju vara gul eller blå eller isabella ryss?
Var det både ryssar och vita rödögda i förra kullen?
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#24 Kan lägga upp en bild på mamman ikväll :) #25 Har ingen aning vad de är för färg på henne.. Hon (Heaven) som är på bilden har tydligare teckning än sin syrra (Hilja)
// MT ♥

#26 Jag har redan spanat på mamman på din sida ;) Men eftersom pappan är någon form av zobel white så måste mamman vara den som är vilt :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#27 Okej :) Alltså är unge 2 viltfärgad? Och unge 1 som sin bror, white zobelsiames brun?
// MT ♥

#28 Jag tror att båda är viltsiameser… Har du nyare bilder på både unge 1 och 2?
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Dom bilder jag laddade upp igår på unge 2 togs även igår. Kan lägga upp bilder på unge 1 ikväll.. Har inte möjlighet just nu (inne via mobilen)
// MT ♥

Ja, gör det :) Om du får tag på en bättre bild på pappan så skulle jag gärna vilja se honom också :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Okej :) Ska kolla med min kusin om han kan ta ett bättre kort på honom
// MT ♥
Jag tycker att pappan ser ut som viltsiames. De kan få mörk mask i ansiktet, inget konstigt med det.
Unge 1 och 2 viltsiames, unge 3 siamesjapan.
Hanen från förra året ser dock ut att vara white. Mamman kan ju vara white eller så bär pappan på det.
#36 Om du menar bilden i #7 är han från i år, Februari ^^
Mamman kan väl inte vara både white och zobeljapan? o.o Vet tyvärr inget om pappans bakgrund.
Om dom är viltsiameser, ska dom ha någon färg före eller efter? xd
// MT ♥
#37 Aha ;)
Jo, japaner kan vara antingen enfärgade, vilt eller otter/white.
Hur menar du, före eller efter?
#38 Mamman till ungarna är ju som cream färgad vid sina blåa japanränder.. Så, hon är väl zobel då?
Haha ehm… Ska dom ha någon färg? Som t.ex Viltsiames brun?
Kollade på kaninfarg.se, och unge 2 ser ut som en Viltsiames. Men inte unge 1. Unge 1 är mycke mörkare än viltsiamesen.
// MT ♥
#39 Ah, du menar så. Nja, vad de är för färg (blå eller svart) lämnar jag till någon annan att säga.
Om unge 1 är för mörk för att vara viltsiames så kan h*n vara viltzobel blå.
#40 Okej :) ska nog kolla med en som hjälpte mig med hanen som jag har kvar och se vad hon säger
// MT ♥
Putt! Måste verkligen veta färgerna snart ^^'''
// MT ♥