kan man ?
kan man få många kaniner va i samma bur (flock).. hur ska jag göra för att få mina 2 honor att bli en flock typ ?? går de ?
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
Jag har läst om uppfödare som har kaniner "på lösdrift" Dvs i väldigt stora boxar osv :P Men jag är inte säker på hur det funkade ^^
Inte i flock iaf, kanske i kolonier. (om man vill att det ska vara naturligt)
- Mvh Emma
Ju större område de får att röra sig på, desto större är chansen att de kan gå ihop. Se även till att de har varsitt litet krypin, där de kan "söka skydd" när den andra blir för jobbig.
En tjej jag känner har 40 kaniner, tio hanar och 30 honor. Honorna går ihop på sommaren, vet inte hur det funkar, men hon säger att det är en av dem som är "boss" och ser till att alla mår bra.

#4 - shit. :O . men var coolt att av 30 honor är en bossen ;D , haha.
aa tack för alla svar :) tror ni att ifall jag har en en hona med en unge och en anna hona .. går ihop eller kommer mamman att skydda ungen ??
Vissa mammor och döttrar kan gå ihop hela livet utan problem, medan andra inte kan det.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
jag vet men kommer hon skydda och anfalla den andra honan ?? för att skydda sin unge ??
#8: Jahaaa.. Nej, det skulle jag inte tro. Om dom "attackerar" varandra eller vad man ska kalla det tror jag det beror på andra orsaker. Att dom inte kommer överrens längre helt enkelt
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
aaa v abra :D hehe om dom har stor yta så kan dom gå ihop :p ska prova :P för en av dom är lite ilsken av sej mot andra honor men jag får prova :)
#6: De är bara för söta….

*Håller med*
#11#12 tackar :)
jag har tre kasstrerade hanar och en hona i samma bur och Charlie är typ "bossen" men ragnar är typ rädda för alla kaninerna hihi
War, war never changes.
#14 Hur stor bur har du? :P
- Mvh Emma
Klart att två kaniner kan bli kompisar och bo ihop men det är ju inte alla som går ihop. Det beror väl på personligheterna på kaninerna och så.
Ju större yta du har ju större är chansen att kaninerna kommer att komma överrens.
aa för jag har satt ihop dom nu så dom hll ju på att bråka i början men nu har de lugnat ner sej :) så de gick ju bra :D
oj de går så bra nu med kaninerna ihop :D
Kul att det går bra :)
ja :) jag har typ alal mian djur i samma Hage nu förutom min akaninhane :P typ marsvinen och kaninhonorna och kaninungarna :)