Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1118 ggr
Glennfisen
0

Hyra in kaninerna?

Detta kanske är en väldigt konstig fråga, men vet någon något ställe i GÖteborg som man kan "hyra" in sina kaniner i? Bor nämligen i en lägenhet och grannarna klagar.

// Sara

Chieko
0

Fråga i ett stall i närheten om du kan få hyra en box eller om de kanske har plats i en lada eller så där du kan ställa burar.

Vad klagar grannarna på?

/Karin
Medarbetare på rexkanin.ifokus

Suskiv
0

Vad klagar grannarna på? Håller man rent och snyggt så ska det ju inte lukta nått.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Ljusta
1

Om du som sagt håller rent och snyggt och inte stör grannarna så har de ingen rätt att klaga. Det vill säga, de kan försöka men du har rätten att ha husdjur bara du sköter dem rätt. Prata med hyresvärden så har du ditt på det torra.

Ljustadalens kaningård

Glennfisen
0

Kollt runt på stall och så men inte hittat något än. Dem klagar för att dem stampar,skräpar ner osv. Spelar ingen roll hur mycket jag städar och sopar på balkongen det kommer ner ändå.. Och eftersom djur inte har något värde enligt hyresvärdena så måste jag fixa det. Även min familj e väldigt oroliga o klagar på mig så kaninintresser blir inget kul! Så tills jag flyttar hemmifrån hade det bästa varit om man kunde hyra in dem..

// Sara

Suskiv
0

Flytta dem inomhus. Förstår att de tröttnar om de stampar i balkonggolvet och det faller ner skit till dem.  (det är därför jag satt som krav att ska vi flytta så måste det vara bottenplan så att kaninerna inte stör grannarna).

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Glennfisen
0

#5 min kille tål inte hö så sådanafall kanhan inte sova här, burarna tar aldelses för stor plats, jag kan inte sova med dem i samma rum då dem låter för mycket, och min pappa tycker dem skitar ner för mycket så det går inte :/

Dock har jag fått napp på ett stall 30min från mig! Så hoppas jag kan ha dem där!

// Sara