Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 736 ggr
Katten_
0

Frågor!

Hej! Jag har några frågor till er: Om 2-3 veckor får jag hem en teddyvädur, vit blåögd hona som hos mig ska heta Marshmallow, men kan kallas MarshiOskyldig

Så jag har googlat pälsen men vet inte allt om hela pälsvården, har en kam och sax.. Jag ska väl borsta 1-2 ggr om dagen?

Och den andra, Vi har köpt en bur vi kan hämta den 20de, och hon är lev. klar den 15. Så om vi hämtar henne då, kan hon bo i en triangelbur då? De är en betesbur egentligen, men de har inbyggthus och nät under. Kan hon ha filtar över då och stå i lä, eller måste vi vänta med att hämta henne?

Vi har köpt en tvåfackare, super fin, som byggs nu. Coca Cola, Lolos (min lillasyster) s kanin, som ska hämtas samma dag som buren, ska bo bredvid.

Så, klarar hon sig eller ska vi hämta henne samma dag?'

Gör en ny tråd sen när båda bebisarna kommit :)

/C

/Christel & kaninerna! Glad

tussen12
0

skulle hämta henne den 20:e då hon inte blir stressad av att flytta bur hela tiden:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Katten_
0

Jo, men jag vet inte om de går för uppfödaren osv..

tussen12
0

varför skulle det inte gå? Hon kan väl bo hoss sin mamma?…Skrattande

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Zakarias
0

#2 Vet att vissa uppfödare kan ha kvar kaninungen några dagor mot en liten avgift. Kolla på hennes hemsida.

Kan rekomendera dig att köpa en karda :) Jättebra för teddypälsen.

Millahh
0

Jag tycker precis som #4 att du ska köpa en karda. Borsta noggrannt igenom pälsen, nu i början får du nog borsta varje dag. Områden som gärna tovar sig är bak vid svansen, samt under hakan. Var noga med att hålla efter pälsen, för det blir mycket lätt tovor, de har bebispäls i början.

Jag tycker att du ska vänta med att hämta kaninen tills att du har ordnat en ordentlig bur. Hör med uppfödaren om det går bra :)

Lycka till med din nya vän!

dermot
1

En trangelbur är inte laglig för kaniner (kanske finns några få) och därmed hade jag inte satt henne där i. Bättre och fråga om hon får bo kvar någon dag extra så får hon en ordentlig bur direkt när ni får hem henne.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Katten_
0

#4, okej :)

#5, ok, tack :)

#6, ok.

Zakarias
0

Har för mig att rusta har en dubbelsidig borste med nylonborste på ena sidan och karda på andra sidan. Har en sån och den är ganska bra. Och billig också :)

Zakarias
0

Hittade den på rustas hemsida :) Länk

natha-mjau
0

att ha en olaglig bur ett par dagar är inte hela världen :)

[bessiethebeast]
2

#10 Nej det är det ju inte men det är ju ändå något man kan undvika. Kaninen flyttar till ett nytt ställe, från sin mamma och borde få flytta till sin riktiga och lagliga bur direkt. Både för att slippa flytta igen om några dagar, utan också för att den är olaglig, somsagt.

Prata med uppfödaren :) Jag kommer inte på en anledning varför det skulle vara omöjligt att ha kvar en kanin några dagar längre, det borde nog gå!

Katten_
0

#8 #9 Tack :D
#10, jag vet, men som #11 säger kan de vara jobbigt för kaninen? :)

#11 Okej, ska prata med henne :)