knäpp granne
för lite mer än en vecka sen fick jag hem min lilla oväntade omplacering Molly, och hon har passat in perfekt här hemma…men nu för ett par dagar sen så satt jag ute med henne i parken, varav min granne kommer ut, och går fram till mej & säger "Emanuel blev lovad att han skulle få molly efter Haraam haft henne, så det vore jättebra om du ville sälja henne till mej, då slipper Emanuel bli mera ledsen över det" (emanuel är hennes son, och den pojken har medvetet dödat 2 av familjens marsvin tidigare)
jag berättade lugnt & bestämt att Molly kommer stanna hos mej, och att jag inte säljer henne till ngn, detta ledde då till div förolämpningar & skällsord
och så igår så hade jag med mej båda kaninerna ut i parken, och hon kommer då fram till mej igen & säger surt "ja nu så blev ju Emanuel arg över att han inte fick Molly som han blivit lovad, så nu är ju Lingonsylt död, och jag tycker att allt är ditt fel, så nu tycker jag verkligen att du ska ge Emanuel Molly, så slipper han bli mer ledsen"
hon tror alltså seriöst att jag vill sälja/ge bort Molly till hennes son, som dödar sina husdjur han får -_-
You can't spell Bitchy without Itchy
För det första anmäl dem! Hur fan kan man ha en sån som dödar sina djur? den pojken måste ju vara psykiskt störd, ursäkta men det är inte normalt!!!!!
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
du gör rätt. Man ska inte döda sina djur bara för man inte får det djuret man vill ha.. Då hade jag själv inte haft några djur för jag vet många djur jag vill ha XD

#1 det är inte bara djur han är våldsam mot, hans lillebror är hans ständiga slagpåse:(
men varken mamman eller sociala myndigheterna verkar bry sej spec mkt om vad som försiggår :(
Anmäl till länsstyrelsen, polisen om hot o djurmisshandel samt socialen.. Det hade jag gjort för sånt här är inte normalt beteende, är de hyresrätter så anmäl till hyresvärden. Jag förstår att du absolut inte vill sälja henne till dom…
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
vilken kvinna du gjorde helt rätt ;)
Älskar mina djur cleo,zigge,ozzi,kurre,findus,grållis,puttelina,kajsa...♥
Förstår inte - vad tror hon att hon har för rätt att lova bort din kanin? :S
Hemska människor de finns, är Molly ute eller inne kanin?
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
#3 Från en som pluggar till socionom (AKA "sockärring") så ring igen. Du kan lämna en anonym allmälan om det skulle kännas bättre.
Ett barn som behandlas djur, och sin lillebror, på det sättet kan inte må bra. Och det är väldigt oroväckande att mamman beteer sig så som hon gör också. Så ring och anmäl, inte bara för djurens skull utan för att familjen verkar behöva lite hjälp på vägen. Sedan är det ju så att soc får MÅNGA anmälningar, så blev det ingen utredning eller likande första gången så är det bara att anmäla igen, igen och igen.
Håller för övrigt med #7, bättre att anmäla en gång för mycket än för lite. Även ifall de inte gör något första gången kanske det händer något senare. Eller om det är fler inblandade som vet om beteendet som också kan anmäla. Mammans inställning är ju extremt oroande i förhållande till vad som händer. :s

#7 jag har anmält dem mer än en gång :/ men jag har inte märkt av att ngt hänt
#6 båda mina kaniner är innekaniner, skulle aldrig våga ha en ute kanin i ett sådant område jag bor i
# 9 Det är ju också svårt att veta om något har hänt eller inte. Det är ju förmodligen ingenting familjen skyltar med, och soc (eller annan instans) kan ju inte säga något heller. :)
Men som sagt, anmäl igen, igen och igen. Hoppas på att det löser sig!
Som ALLA nämnt tidigare, anmäl, om och om igen, det finns alltid någon som bryr sig tillslut och du kan dessutom vara anonym. Det är verkligen duktigt av dig att protestera emot henne för sådär gör man inte. Pojken i fråga måste dessutom vara psykiskt sjuk, för man behandlar inte sina djur och lillbror som slagpåsar, det är dessutom viktigt att kolla upp, tänk om den pojken blir mördare som vuxen då? Så kämpa på och många styrkekramar.
Och dessutom vill jag lägga in ett RIP för de djur som hamnat i den där hemska familjen och utstått lidande och död, börjar nästan gråta när jag läser om sånt här.
Hälsningar Amanda och kaninerna

ngt är iaf väldigt fel med pojken, det är få barn som man kan kalla regelrätt onda, men han är verkligen ett ont barn, det kan man se i ögonen på honom :(
jag ska anmäla igen, denna ggn inte anonymt, då kanske det hönder ngt lite snabbare
och det finns inte en chans i världen att jag skulle överlåta ens en dammtuss till den familjen >_< (de trivs bättre under min säng)
men vad som oroar mej mest är det kvarvarande lilla marsvinet :(
#12 Har de en kvar alltså? :/ Fruktansvärt! Det värsta är ju att det inte heller finns något som hindrar dom från att skaffa fler.

#13 jo en stackars gris blev kvar nu när kompisen blev dödad :(
Säger bara en sak, hur i h-e kan man som förälder låta detta barn få fler djur om han tar död på de? x__x
De finns inte i min värld.. Hoppas verkligen att de tar tag i de när du anmäler dem nu! :O
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt

#15 jag undrar ständigt hur hon resonerar :(
#0 Det var det sjukaste jag hört? De hade ju frivilligt kommit överens om att du skulle ta över kaninen? Men hon såg väl vilken snäll och fin kanin det är och ångrade sig väl och tänkte att ja nu skulle det bli en bra barnkanin…
Fybubblan.
Bra att du sade ifrån. Den mamman verkar inte klok. Har man barn som dödar djur så är det läge att gå till BUP, barnpsykiatrin. Men det kan du ju antagligen inte förklara för henne.
Men som andra sagt. Det är helt rätt av dig att anmäla till soc om barnens väl o ve, att de slår varandra, att de dödar husdjur när de inte får som de vill, o att mamman verkar okej med det och skyller problemen på - DIG?! Det verkar ju sunt, eller?
Har du dessutom blivit hotad så kan du anmäla det. Men då ska det vara ett hot.
Men djurplågeri - det finns en djurpolis nu i Stockholm, har för mig du bodde där? O länsstyrelsen o allt som andra redan nämnt.
Det där låter som en liten psykopat..
Hoppas de får djurförbud - och ja i förlängningen att någon tar tag i familjen och ser till att de får adekvat hjälp.

#17 vet inte vad Mollys dörre ägare sagt till mamman, men hur som haver så gav de henne till mej ist (tack oc lov)
och att hon skyller på mej var nog mer för att försöka få mej att få ett dåligt samvete & ge upp Molly (kommer aldrig hända)
och mamman är allt annat än klok, hon är renrasig white trash…och beter sej verkligen som det
jag har inte blivit hotad av henne, för det vet hon nog bättre än att göra (väldigt få personer kommer undan med att hota mej öga mot öga)
och här i örebro (inte STHLM) så finns det tyvärr inge djurpoliser (än)
men jag ska prata med en kontakt jag har som jobbarinom lrebropolisen och se vad han säger omdet hela, för de behöver hjälp, innan han går från att döda marsvin till att döda ngt större
Oj :S Sjuka människor det finns -.-
Oj. Det är så jag blir mållös.
Som flera påpekat tidigare så kan den pojken inte må bra. Han måsta ha varit med om hemska saker. Han behöver hjälp. Och att döma av din beskrivning av mamman får han den inte från familjen.
Så om du vill göra en insats - anmäl. Ibland måste man anmäla många gånger innan det händer något. Till soc för att pojken dödar djur, slåss osv. Till länsstyrelsen för att de vanvårdar (dödar) sina djur.
Men kul att höra att det funkar bra mellan dig och Molly. Söt är hon också :)
Sjukt…
/Christel & kaninerna! 
Jaha.. jag fattade nog fel. Jag hade förstått det som att det var samma familj som gett henne som ville ha tillbaka. Men då är det ju ännu konstigare, att komma och påstå att man ska ha någon sorts "rätt" när den andra familjen valt dig.
Alltså att man plågar djur är ofta tecken på att det finns någon form av fysisk eller psykisk misshandel - det kan vara pappa som slår mamma, eller barn, eller pappa slår mamma som slår barn som slår djur.. Men som sagt, det är en schablon, kan vara på många andra sätt också. Men något är seriöst fel. Det är ett tecken på väldigt allvarlig och farlig störning i varje fall att döda sina husdjur.
Mamman verkar ju också lida av sjysst empatistörning i så fall.
Ja, då var det nog för att försöka öva utpressning mot dig.
men glad för Mollys skull. Hon har väldigt utstående ögon, är det normalt för rexar? Jag reagerade? kan vara värt att bara fråga annars per telefon till bra vet. Det finns ju vissa tillstånd som ger utstickande ögon. Jag jämför ju bara med min normalhåriga dvv där ögonen är mer skyddade. Men jag har ju sett andra som också har mer utstående.
alltså jag blir skitsur.. Vill döda pojken xD ne men jag tycker sååå synd om djuren som bor där, han får inte en kanin så han dödar sitt husdjur..
/Christel & kaninerna! 

#22 nej det är en helt annan familj än den som omplacerade Molly till mej, hennes förra ägare verkar nöjda med sitt val, och hälsar ofta på henne när vi är ute i parken
pappan i familjen finns inte i bilden öht
och Mollys ögon ser väldigt utstående ut, men hon är väldigt osymmetrisk med en rätt så stor kropp & ett litet nätt huvud & korta öron :P
så det har nog med det att göra ;)
Åh gud vad hemskt! Hoppas verkligen de gör en utredning av din anmälan, både för familjens skull och för de stackars marsvinet som är kvar där!
Rätt sjukt egentligen om man tänker hur djur bara "kastas" ut till olika familjer, utan att kolla någonting om ifall de kan ta hand om ett djur eller inte. Finns allt för många fall där djuren hamnar på otrygga ställen :(