Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 1709 ggr
proxima
0

(S) Dvv satin och rex

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

* Proximas Vincent, dvärgvädur rex japantecknad blå/gul. Hane. Stambokförd på 89,5 p, 19+18,5p på pälsen! Har lämnat flera fina avkommor hos mig. Finns wienertecknat i stammen. Finns i Blekinge. Pris: 500 kr

* Åsgrändens Urban, dvärgvädur rex japantecknad brun/gul wienertecknad. Hane. Fin, kompakt liten kille. Runt huvud och bra öronknutor. Hopptävlad och har två pinnar i KAF. Även Urban har lämnat fina ungar hos mig. Pris: 500 kr

* Krusbodatorp Sir Gawain "Gavin", dvärgvädur satin blå. Hane. Snäll och trevlig grabb som både är lite hoppad samt utställd i B-klass på 91,5p. Är ringmärkt och har stamtavla. Rexbärare. Pris: 500 kr

* Proximas Aurora, dvärgvädur satin havana wienertecknad. Hona. Liten tjej vars öron ser bättre ut nu än på kortet, dock flaxar ena örat fortfarande. Ser ut att få hyfsad päls. Wienertecknet är väldigt litet så finns intresse för utställning kan hon få stamtavla. Pris: 500 kr

Kaninerna finns i Örebro, men leverans brukar gå att ordna. Fler bilder och mer info finns på min hemsida, www.proximas.se

Väl mött!

starfredberg
0

Jag är ju allt bra sugen på Aurora.. :P

Duvlyckans kaninuppfödning av dvärgvädur

proxima
0

putt, alla är kvar :) Leverans brukar gå att lösa, så maila vid intresse!

Stjärnfallets
0

Jag har kontaktat dig, tror det var via facebook eller möjligen din mail men du har inte svarat :)

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

proxima
0

#3 Hm, jag har inte fått nåt… prova maila igen emelie.c.persson@gmail.com :)

zezagena
0

Vincent är ju ett riktigt fynd för rex-dvv-utställnings- Avel o Gawain för satin o rex-avel. Lycka till med försäljn Flört

proxima
0

Aurora får stanna tills vidare, men grabbarna letar fortfarande nya hem!

starfredberg
0

En OT fråga ska du på utsällniningen i Arboga? :)

proxima
0

#7 Japp, det ska jag :)

proxima
0

Alla kaniner finns kvar!

Vincent har gett fina avkommor, rexpälsad son bedömd på 92p (japantecknad dessutom och bara 8,5p på färgen)

Gavin passar utmärkt i dvv satinavel. Fin rastyp så skulle säkert även passa bra i dvv rexaveln.

Ubbe har tagit flera placeringar i hoppning, har pinnar i både rak och krok.

Maila vid intresse, leverans brukar gå att ordna :)

emelie.c.persson@gmail.com

proxima
1

Gavin finns troligen kvar om inte transport till Skåne kan lösas…

Underbar grabb som både är utställd och hopptävlad :)

starfredberg
0

jag ska till helsingborg på fredag?

proxima
0

#11 Åh, ska du? Har du möjlighet att ta med Gavin ner? Mot leveranspeng givetvis :)

starfredberg
0

#12 Ska förmodligen dit  och köpa valp men är inte bestämt det bestäms på torsdag, kan ta med honom utan någon kostnad :)

Zakarias
0

Skriva stamtavla på en wienertecknad är inte att rekommendera, då det skulle bli mycket minuspoäng/nollning på utställning för att de inte är godkänt. Även om det är en ovanlig ras/färg/pälstyp…

proxima
3

#14 Jag kommer behålla Aurora själv, hon är öronmärkt nu och kommer, vid ok kritik på utställning, användas mot vit blåögd dvv satinavel.

Med dvärgvädur satin så är det ju så att det knappt finns några wienerfria djur överhuvudtaget, så för att komma framåt med även övriga färger så ser jag inget fel på att skriva stamtavla på synligt wienerfria djur. Så länge man informerar köparna om att det finns wienertecknat bakåt och att det är ett anlag som kan hänga med dolt länge så anser jag att det är lugnt.

Zakarias
0

#15 Jaha okej. :)

starfredberg
0

Tyvärr så ska jag inte till helsingborg p.g.a. ändrade planer