Torkde bananer??
Kan kaniner äta torkade bananer, asså inte sånna som är köpta på en djuraffär utan sånna som vi också kan äta??
Är det skillnad på de man köper i djuraffär och de "vi människor äter"? Tycker de ser likadana ut
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft

Precis det jag undrar!! Du formulerade frågan lite bättre än mig :D

Bättre att torka själv, de innehåller väldigt mycket socker de som köps torkade.
Svar på frågan: Ja.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Fast tänk på att bara ge det som godis ibland.

Så jag ska alltså inte ge torkade bananer som är köpta på typ Ica, asså naturgodis??
Vad jag menade i mitt första inlägg va att jag tror att det är exakt likadana torkade bananer i djuraffären som i matbutiken. Ge kaninerna lite och sällan, som godis.
Värdinna på Fantasy
Medarbetare på World of Warcraft
Det är jättemycket socker i dom som finns i affärerna, tex. som naturgodis :P Men på djuraffärerna brukar dom ha "naturella" alltså torkade bananer utan tillsatser ;) Det är absolut bättre att torka själv :)

# Okej. :)
Precis som det står ovan, köp inte från mataffärer. Man vet aldrig om de har någon liten krydde eller massa socker och sådär.
Fråga på djuraffären om dom torkade bananerna BARA är torkad banan utan socker eller andra tillsatser. Sen kan du ju torka själv :) Är inte svårt utan lätt och roligt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Torkar min frukt själv :) Mycket populärt!