Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 376 ggr
bambiiii
0

Rädsla träning 1

Det är så att min lilla bambi, har fått ute fobi(mest hundar och så), såfort vi är utomhus blir han rädd, springer iväg och stampar, så idag var det första träning, släpte han på marken..samma sak, stampar försöker fly osv.. satte mig ner med honom klappade och småpratade, första gången gick det inte bra… men andra gången lugnade han ner sig, varje gång det kom en hund med koppel bad jag ägaren att hålla hunden så bambi vänjde sig liiiite att de inte är farliga(det är ju de men aa) så jag gjorde det några gånger… sen började jag stå sakta uppåt, han blev lite rädd men jag småpratade och det gick bra, sedan fick han vara där i 5mn, då tyckte jag att det räckte för idag… Så så var det, vad tycker ni? bra eller dåligt?

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

bambiiii
0

Om ett pr dagar blir det träning 2

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

varför ska du lära han att inte va rädd för hundar om ja får frågaa?

bambiiii
0

2#Det finns hundofter ÖVERALLT förrutom vårt hus, han kan inte fega sig hela tiden;)

natha-mjau
0

#3 okej. Har fått höra att kaniner inte bryr sig om andra dofter än kaniners när jag trodde att jum skvätta så pga kattrevir. Antar att de är samma med hundrevir?

AkaiTsuki
0

#4 Det har inte med dofter att göra väl?

Kaniner är flyktdjur det är naturligt att bli rädd/rymma från rovdjur

//Joanna

natha-mjau
0

#5 isf kan ju inte Bambi bli rädd pga dofterna utan bara är osäker ute?

juliafrojd
0

de kommer säket bli jättebra! bambi din är ju lite specieell

bambiiii
0

Jo men det är klart han är rädd för dofter ;) all amina kompisar med hundar är han vääääldigt rädd och försiktig med, likaså när min komis hund(vaccinerad och så) skulle nosa på bambi så hoppade bambi till :( så ja han är rädd för hundar, och visst går det att träna bort, vänta ska ni se ;) <3

7# Ja det tror ja <3