På färjan
Jag ska ju flytta till Gotland, och jag undrar lite över hur jag ska få över ninerna. Borde jag lämna dem i bilen eller ta med dem upp? I transportburarna då. Vi kommer sitta på husdjursavdelningen och där är det alltid en massa hundar som gnäller och låter, dem är ju vana vid hund men Missy är ju lite mer tyst. Och där nere på bildäck låter det ju hela tiden av arbetare och motorer och jag vet inte vad, samt att där har man inte någon koll alls under tre timmar. Och värsta scenariot då är att färjan sjunker, så ligger dem där nere i bilen utan att man får hämta upp dem. Chansen är väl inte så stor att man skulle få ta med sig transportburarna i livbåtarna, men ändå. Vad hemskt det skulle vara att veta att de är där nere och drunknar. Fast den kommer ju inte sjunka, det händer ju aldrig.
Hur skulle ni ha gjort?
Beror på, om de inte är för varmt i bilen skulle jag låta mina sitta där, men gå ner och checka att de mår bra ofta.. Kanske sitta där ett tag osv.. För mina kaniner blir stressade om de händer för mycket, med hundar katter osv.
/Christel & kaninerna! 
jag hade tagit med mina upp
Medarbetare på kaninhoppning.ifokus.se | Rosvalla-katastrofen 20/2 2010
Uppfödning av hoppkaniner | Hemsidan | Bloggen |
Jag hade tagit med dem upp, då har du koll på dem, och kan lugna dem om de blir stressade. Tänker mig att det kan bli ganska varmt i bilen där nere?
#1 Fast man får ju inte gå ner på bildäck under färden.
#3 Det är lite så jag tänker också, men jag har inte riktigt någon koll på hur varmt det blir.
Jag har åkt färja med mina, ett alternativ som finns är ju djurkupé. Köpte det på vägen dit, jäklar vilken lyx det var! Man får ett helt rum för sig själv med djuren :)
Detta är ju ett lite dyrare alternativ men absolut värt att kosta på sig om det är en gång ni ska åka!
Jag hade absolut tagit med mina upp och som #5 sa, har jag också gjort de och helt klart värt dom pengarna. Också mycket bättre för kaninerna!:)
Nemo, Bamse, Tage, Trixi, Sprallis ❤️