Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 413 ggr
ninor
0

Kan parningen ha tagit?

Förra helgen hade jag planerat att para mina kaniner, men honan verkade inte alls vilja utan sprang bara iväg hela tiden och försökte vid ett par tillfällen även bita hanen. Efter det åkte jag utomlands så jag har inte försökt para dem sedan dess. Kaninvakten (min mormor) har sagt att Hedvig (honan) inte riktigt varit sig själv och det hon besrev lät precis som när hon brunstar, så idag provade jag att para dem igen.

Först sprang hon bara iväg precis som vanligt. Provade i ett annat rum istället där ingen av dem brukar vara och då försökte hon springa iväg lite men la sig sedan ned och hanen var på ett par gånger. Dock "svimmade" han inte efteråt vilket jag läst att de vanligtvis gör? Honan lät dessutom hela tiden, brukar dem göra det? Min fråga är egentligen om det kan ha tagit, trots att hanen inte ramlade av? Honan var dessutom blöt ovanför (?) svansen, är det vanligt eller kan det vara hanen som "prickat fel" ? ;)

ninor
0

Ingen som vet om det är vanligt att honan låter? Och hur vanligt är det att hannen "svimmar av" efteråt?

alicekanin
0

Min hona "grymtade" jätte mycket när jag para de henne så tror att det är normal men har inte kommit ungar än. Kan inte svara på sista frågan;)

Mvh Alice Ville Tingeling & Smulan=)

http://lovasenshoppkaniner.weebly.com

rabzzit
0

#1 Har inte jättekoll men tror att det beror på kanin till kanin om hanen svimmar eller inte. Kan ha fel men tror det.

Elin.

Uppfödning av lejonhuvad och lejonhuvad dvv.