Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1270 ggr
Smullis
2

Kan kaniner simma?

Kan kaniner simma/tycker kaniner om att simma?  Eller ens vistas i vatten?

Haha jag med mina frågor ;)

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

Itchy
0

ja, NEJ,NEJ, en kanin ska inte badas/duschas om det absolut inte behövs

You can't spell Bitchy without Itchy

[muff]
1

Kaniner kan simma ja, en av våra hoppade ner i våran damm för att komma till våra andra kaniner…. Endel kan väl tycka om det, men bra är det väl inte tror jag

Smullis
0

#1 Åh, menade inte så. Menade om de tycker att det är kul att leka med/simma i vatten. Alltså om de tycker om det? Tungan ute Råttor brukar ju tycka det är skoj, tänkte om det är samma med kaniner också Skäms hehe

Smullis
0

#2 Haha vad lustigt ^^

Fridaaaa
1

Dem kan simma ja (de flesta i alla fall) men inget man ska utsätta dem för. Brukar bara vara stressigt för dem.

Om dem går i själv t.ex om man bor vid stranden, okej då är det kaninens eget val men man ska själv inte sätta den där den behöver simma :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Beatrice_Love_Kaniner
0

jag har varit med om kaniner som med hängöron fått mycket vatten in i öronen och inte gått o botat och sedan avlivas, man ska absolut inte bada kaniner, trots hur kul de tycker att det är tycker jag iaf…

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Sofia1]
0

usch min hatar vatten. Då man ska bada honom (gör bara när det behövs) sprattlar han till och vill bort. :S

Fridaaaa
0

#7 En frisk kanin behöver man ej bada. Enbart om den har fått något olämpligt i pälsen men inte annars

[Sofia1]
2

#8 men min kanin har haft löss och då sa uppfödaren att vi skulle bada honom och tvätta ur buren och ge såndära medel i nacken. Sa lite i fel ordning nu men hoppas du förstod :)

Fridaaaa
2

#9 Aha ok ja då är det ju en annan sak :)

dramanda1
0

när det är sommar så ar jag en stor plastbalja som är för småbarn som bara är 30 cm hög och detta gjorde jag i somras att jag fyllde den med vatten så att det bara var 0.5 cm högt och då badade min minsta kaninpluto och de nådde inte ens tassarna på honom.

Fridaaaa
0

#11 Bättre att svalka kaninerna på andra vis. T.ex lägga in en kylklamp i buren. Det där är inget lämpligt sätt :/

dramanda1
0

men han gillar att doppa sina tassar i vatten

Fridaaaa
2

#13 Hur kan du veta det när det är du som sätter ner honom där?

Smullis
0

Okej, tack för alla svar :)

[RC1393]
0

Håller med om att man absolut inte ska bada kaniner om det absolut inte behövs, och torka mycket noga osv. så att den inte blir sjuk.

Min hane (dog för snart ett år sedan av cancer) älskade dessvärre att bada :/ Stod en hink ute när man släppt honom (han kom när man ropade så han fick gå lös under uppsikt) så hade man kaninen i hinken. Lite jobbigt att plocka bort hinkarna då det var hästarnas vattenhinkar -.-

Kiyona
0

Jo de flesta djur kan simma sen är ju frågan om dem tycker om det eller ej. Sen hurvida det är lämpligt att bada dem.

Min bästa väninna hade en kanin som alltid sprang med in i duschen när dem skulle duscha. Detta var ju dock när hon var litet barn och då fick Tuffsan som hon hette vara med i duschen med jämna mellanrum just för aatt hon ville vara med i duschen. Självklart var hon aldrig med bland en massa tvålar och hårprodukter utan bara rent vatten.

Men som dem flesta säger är det ganska olämpligt att bada en kanin då den lätt blir ihjäl stressad, sjuk eller så rädd at den skriker.

Det är bara när det är absolut nödvändigt som man badar/tvättar av sin kanin. Typ om den fått bajs på rumpan så kan man blöta ner baken i handfatet om det inte går bort med blöta tops och kam.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Itchy
0

jag har bara behövt bada en kanin en gång i hela mitt liv, och det var när mammas hane skulle hoppa upp i mitt knä när jag satt med en skål med äppelpaj & vaniljsås :P

har de blivit lortiga annars så har jag bara behövt en blöt/fuktig handduk

You can't spell Bitchy without Itchy

mandyosv
0

På sommaren när det är varmt om kaninen får värmeslag eller likanande så kan man doppa dvärgvädurens öron i vatten och även stryka vatten över huvudet.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur