Motion till kanin!
Hejsan! Har gjort ett träningsschema till min kanin och vill gärna veta vad jag kan ändra och om det blir för mycket för min lilla krake! Han är ca 5 månader, en dvärgvädur. Vill motionera honom då han är lite överviktig :3
Jag låter min kanin vila i några timmar mellan träningarna också :)!
Schemat:
Måndagar: Kondition 15 min, klickerträning 10 min.
Tisdagar: Kondition 15 min x2
Onsdagar: Kondition 15 min, klickerträning 10 min.
Torsdagar: Kondition 10 min.
Fredagar: Kondition 15 min, klickerträning 5 min.
Lördagar: Kondition 15 min, klicker 10 min.
Söndagar: Hoppning 10 min, kondition 15 min.
Kondition är att bara springa runt lite på tomten i koppel och klickerträning är tricksträning :)!
Skriv vad jag kan göra annorlunda :)
Klara & Tinycee
Springa runt på tomten kan han väl göra mer än 15 minuter tycker jag, brukar vara ute så länge som han vill och sen så kanske det blir klickerträning beroende på om han känner för det eller inte :) Men kanske inte i 10 minuter utan bara några minuter eftersom min ninis är ganska smart av sig och lär sig enkelt trix
//Joanna
tycker MYCKET mer ;) har du en Hage?
#1 Han får vara ute i hagen de andra dagarna också :)! Men kan nog ta två dagar där han bara får vara i hagen :)!
#2 Ja det kan han ju få göra :)! Kan ju låta honom springa runt lite tills han blir trött och sedan sätta in honom i hagen :)! Min kanin är också ganska smart, så kan minska tiden där :)!
Tack för att ni tycker till :)! Vill forma det så pass bra som möjligt :)! Får ju ändra lite om han inte orkar med eller något :)!
Klara & Tinycee