Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 497 ggr
the_flash
0

Tiggar-Micke?

Hej, min kanin är lite kinkig med maten. För en knapp vecka sedan hade han en speciell mat som han älskade men inte brukar ha. Nu är den slut och han har sin vanliga pellets igen. Men nu verkar han ha slutat äta pellets och på morgonen när jag kommer ut är han hungrig och tigger maskrosblad, eftersom han inte har ätit av pelletsen då… Jag ångrar att jag skämde bort honom med den lyxigare maten men det jag undrar över nu är: Ska jag låta honom få maskrosblad och annat gott som han vill ha istället för pellets (bara för att han ska bli mätt). Eller ska jag vänta tills han helt enkelt måste äta av pelletsen och inser att den faktiskt är god? Ps: han får maskrosblad även när han får vanlig mat men nu vill han ha maskrosbladen istället för pellets och därför mer också. Tack för svar :)

slarvigt
0

Äter han hö? Det är det viktigaste!

the_flash
0

Ja, det gör han så tycker du att jag ska låta honom ha det och se efter med pelletsen?

slarvigt
0

Så länge han äter hö så tycker jag att du kan ge honom pellets tills han blir hungrig och äter dem, förhoppningsvis tar inte det så himla lång tid :)