kastrera honkanin ?
pratade idag med min mamma om min plan på att kastrera Molly (jag vill eliminera risken för en tjuvparning)
varav hon blev eld & lågor & sa att det inte gick pga Mollys ålder (2-3 år)
detta kan väl inte stämma att de inte kan kasreras efter en viss ålder ??
sen undrar jag lite vad en kastrering skulle kunna kosta i capris (ingen av stans klinier kunde svara på det över telefon)
You can't spell Bitchy without Itchy
tufsan har fått cyster i sina äggstockar och hon är 3 år, Men hon ska vi ta bort skiten på så hon slipper dehära igen,Allså livmorden ja allt.
det finns ingen gräns? dom menar nog att risken ökar ju gammlare dom blir:)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Efter 4 års ålder anser jag att man inte bör kastrera en kanin oavsett kön (men det är min privata åsikt).
Men du kan kastrera en hona som är 2-3 år gammal om hon inte är tjock :)
900-1100kr ungefär skulle jag gissa på :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
kostar 1500 kr för oss:)
#3 Men det är ju inte kastrering av honkanin ni ska göra, det är ju operation?
Så inte säkert det kostar lika mycket :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
typ som kartering, vi ska ta bort allt, livmodern äggstockarna, Ja allt så slipper hon det igen:)

Personligen tycker jag väl det är väldigt onödigt att utsätta en kanin för en operation bara för att hon inte ska bli tjuvparad. Jag har både hanar och honor och har aldrig varit med om eller ens funderat över risken med tjuvparning, för det är i pricnip en omöjlighet om du har kaninerna i rymningssäkra burar.

jag vet riskerna en operation medför på smådjur, men då jag tyvärr måste lämna bort mina kaniner till en kaninvakt om jag behöver åka bort, så vet man aldrig vad som kan hända :(
jag vet att mina burar är rymmningssäkra, och jag har de aldrig ute vid samma tillfälle för att inte riskera ngt

Vi brukar också vara kaninvakt och ha inackorderade kaniner, det finns ju inte ens i min vildaste fantasi, att nån av dom inlämnade kaninerna skulle bli parad, då får du skaffa en bättre kaninvakt om du inte litar på den du har.

hade jag inte litat på dom så hade de inte fått passat ngt av mina djur ;)
men olyckor händer lätt, spec när/om det finns yngre barn i familjen