Kanin iFokus

Kanin

Etikettfärger-teckningar-och-raser
Läst 495 ggr
RosarysKaniner
0

Vad för ras?

För ett år sedan var jag och hämtade en kanin akut. Då jag enbart tänkte på att få hem kaninen till en bra miljö så tänkte jag inte på så mycket annat. Jag fick bekräftat utav uppfödaren att Luzifer var vädurskorsning. Allt efter så har jag fått höra utav andra, att han är något helt annat. Fått höra "lejonhuvad" & "lejonhuvad dvv" mest. Nu är min fråga, någon "expert" som kan sätta fingret på vad min lilla Luz är för någon ras?

u.
Ras: Lejonhuvad kanin
Färg: Gul/svart japan/wienertecknad

e. 
Ras: Lejonhuvad dvärgvädur
Färg: Svart brokad

Bild kommer bland kommentarerna

/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning

RosarysKaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Luzifer

/Elin Josefine Olsson ღ

RosarysKaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

/Elin Josefine Olsson ღ

[Airo]
0

Själv skulle jag vilja säga Lejonhuvad Dvärgvädur helt enkelt. Glad

RosarysKaniner
0

#3, Nämen hej Victoria. ;) Jajo, alltid kört med det. Dock fått mig några snäsiga kommentarer mot mig när jag sagt det. Så.. ja. :P

/Elin Josefine Olsson ღ

[Airo]
0

#4 Hehe, tjenare ;)

Mjo, han ser ju ut som en Lejonhuvad kanin. Men eftersom att pappan har dvärgvädur i sig så blir han ju ändå 25 eller 50% dvärgvädur.. men annars kan man väl säga Lejonhuvad kanin? blir kanske lättare med tanke på att han har stående öron, och ser ut som en. xD

Har han långa öron, eller korta? 
För har han långa öron så kan de ju vara tunna, och därför inte lägger sig ner. :)

RosarysKaniner
0

#5 Jo precis, tänkte också på det. EDIT: När ska man använda "Lejonhuvad" och när ska man använda "vädurskorsning?" För jag blir inte klok på det här, dels för att jag är trött och dels för att alla säger olika saker, misstror mina egna kunskaper rätt rejält. xD

/Elin Josefine Olsson ღ

[Airo]
0

#6 Jadu. Bra fråga ;)

Eller så skriver du helt enkelt Lejonhuvad/Dvärgvädur, eller Lejonhuvad Dvärgvädur/Lejonhuvad kanin.

Min kompis har en hona som är en Lejonhuvad/Dvärgvädur, och hon har stående öron. ;) dock är de långa som en dvärgvädurs öron ska vara, men tunna :)

Fridaaaa
0

Om den är korsning, så skriv lejonkorsning? Gör jag på mina :)
Har en kanin som är lejonhuvad kanin/lejonhuvad ddv, så jag skriver lejonkorsning :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.