3 alternativ!
Ska para min hona (utekanin) som är född den 13e maj, dock vet jag inte hur jag ska göra. Vad tycker ni?
Misstycker ni eller annat får ni mer än gärna skriva, då detta är min första egna kull på flera år. Har 2 föräldrar som haft kaninuppfödning när jag var yngre.
/Elin Josefine Olsson ღ
Uppfödning utav Lejonhuvade Dvärgvädurar.
Hemsida: Rosary's Kaninuppfödning ღ
Para henne när våren kommer. är hon född i maj så finns det tex inget hinder att para i april, maj eller ens juni.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Bättre att para till våren. Har hört att man får dem sålt lättare :)
Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.
Om du parar henne när hon är 11 månader, är det ju april = våren:)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
3#, jo men vintern kommer ju så sent. Tror att det fortfarande kommer vara vinter i april och där.. D:
/Elin Josefine Olsson ღ
#4 Jo, men det kommer ju vara rätt varmt :) Har haft kull i mars och jag bor i södra lappland. Det var inga problem alls, inga ihjälfrysta ungar eller så :)
Ska själv ta kull i april har jag tänkt, tror inte det kommer vara några bekymmer pga kylan i alla fall :)
#4 April räknas till vårmånaderna oavsett om det är lite snö kvar eller kallt ;) hehe
Men vart bor du?
#6, bor i Skåne, Kristianstad för att vara mer exakt. Men tror det lutar på våren för min kanins bästa. Vill ju självklart para henne redan nu, men ibland får man ta sin själviska sida åt sidan. 
/Elin Josefine Olsson ღ
#7 Då är det definitivt inte vinter i april ;)
Jag bor nämligen i Blekinge (Sölvesborg närmare bestämt) så vet att det inte räknas som vinter då ;) Kan vara sådär kallt osv men det är sällan det är snö kvar (var det för 2 år sedan i april men en av färre gånger) hehe :D
April brukar ju ha så kallat "aprilväder" dvs att det kan vara både regn, sol och snö typ ibland haha :) Men räknas som vårmånad ;)
#8, jag har för mig att vintern var väldigt sen iår & vi hade snö väldigt länge faktiskt. Så, det är ingenting vi egentligen kan diskutera, vädret blir ju bara längre och längre & vintern flyttas längre fram varje år. :P Men jag förstår vad du menar. :)
/Elin Josefine Olsson ღ
#9 Snön försvann kring den 10 mars i skåne i våras.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#9 Nej inte år men förra året var den :) Var inte mycket snö alls denna vintern som var :)
Para i maj/juni :) blir kanon. Gör inget om honan är 12-13-14-15 månader gammal. Så länge hon inte är fet och i dålig kondition, men då är det tveksamt ens om en 10 månaders skulle klara en förlossnin ;P
Har själv en hona född 2e april 2012, kommer para henne i augusti någon gång misstänker jag - NÄSTA ÅR. Skulle aldrig para henne redan detta året, då det är större chans att det går åt helskotta med en så ung hona.
#12 Okej, tack. :)
/Elin Josefine Olsson ღ