Bus?
Vad brukar era kaniner göra när de är som mest busiga? :) Berätta, lägg in bilder och visa! Vill se alla busiga hyss era kaniner gjort :D
Moses tycker ibland att det är kul att göra saker som han vet att han inte får. Till exempel sitta i fåtöljen. Han vet mycket väl att han inte får sitta där (vi har skinnsoffor). Imorse skuttade han upp och såg himla nöjd ut ;)
(Har fler bus att berätta om, måste bara hitta bilderna ;P)
När Candy bodde inne hade jag som regel att hon inte fick gå upp i sängen. Men visst förstod hon det, fast såklart måste man ju gå upp iallafall :P Hon hoppade upp och hoppade ner, precis innan jagfick tag på henne. Alltet slutade med att vi brukade mysa i sängen och hennes sovplats blev vid fotändan av den.. ;P
När Roxy var liten älskade hon att kasta pennor! Hon drog och la dem i högar och det tyckte hon var superkul! Sen kom hon springade till mig och skulle visa, hehe ;D Och vart fick hon pennorna ifrån då? Jo dem snodde hon lite varstans. från pennskrin, köksbordet m.m. :P
Nu när hon är vuxen har hon fortfarande kvar sin känsla för att hämta och leka med saker, fast nu brukar vi nöja oss med bollar.. ;)
Expo då? Han har inte busade särskilt mycket faktiskt. Det kanske är när han puttar bort plankorna jag satt mellan han och Roxys rasthage för att Roxy inte ska bli brunstig och han inte snuskig..;P

Buskaniner? Hm..? Mozart har ju varit jättesnäll hittills xD Än har han inte hittat på något bus ;)
Haha! Va söta era kaniner är :D
Båda mina kaniner vet att dom inte får vara i min säng, å är inte heller där ifall jag är i närheten. Men ibland kommer jag in i mitt rum å då kan dom sitta där så glatt å nöjt på sängen. Extra roligt är ju att ha kissat på den. Blä! Å direkt när dom ser mig så hoppar dom ner på typ.. en halv sekund. Haha. Å Alfred fram till mig å börjar slicka å pussa på mig ungefär som: "förlååååt, men det var så roligt" typ :P
Alfred brukar försöka äta godis också..
Jag har en bäddsoffa som jag å vänner brukar he ner å ligga i och se på film på kvällarna, å så ibland ha en godis skål mellan oss.. då kan han hoppa upp å först bara ligga på oss, eller gå runt.. sen lägger han sig närmare å närmare godis skålen å sen kan han ta en godis, å på en halv sekund är han nere från soffan å under sängen eller skrivbordet å sitter å äter på godisen han fick upp. Men jag letar alltid upp honom å tar bort godisen från honom, såklart. Haha.
Men mina vänner tycker han ser så rolig ut så dom brukar alltid försöka locka på honom å så, men så kollar han på mig å gör ingenting. Oftast ;D

Hihi, kaniner är allt roliga dom ;)
Moses gillar också att hoppa upp i trappen! En gång när jag hade honom ute i vardagsrummet, försvann han plötsligt. Jag blev livrädd och letade överallt. Ingenstans fanns han. Tårarna bara rann och jag fick värsta paniken. Då hör jag något på övervåningen och springer upp för trappan. Då sitter han i min säng. Han hade alltså skuttat upp för ca. 10 trappsteg, på något sätt lyckats slinka in i mitt rum och hoppat upp på min säng (som för i övrigt är ganska hög!). Efter det tar han flykt till trappan så fort hanfår chansen. Ibland hittar man honom liggandes på ett trappsteg och slappar xD
#5 Saga går också i trappor, och brukar ofta ligga å sova ungefär mitten på trappan så man får alltid passa sig så man inte kliver på henne.. Haha! =)

#6 Precis. Men jag hör alltid hans tassar mot träet, så jag vet att han är påväg upp xD

Så gör Hampus okå i källaren. Då hoppar han nästan upp dom 20 stegen ;)
Pepsi busar inte så jätte mycket men en del kan hon komma på :P
Hon vet att hon inte ska smita ut ur tv.rummet men vad gör man inte när dörren står öppen, men ofta är hon duktig och sitter och väntar på att någon ska komma dit :)
- Mvh Emma

En dag när jag hade varit i stan med min kompis, och kom hem skulle jag lägga några saker i mitt rum. Då så jag något vitt som rörde sig i rummet, supersnabbt, och jag blev livrädd.
När jag gick närmare såg jag en vit klump bakom en hylla. Och gissa vem det var, jo lille skutt! Han hade förmodligen klättrar över gallren har har utanför sin bur, och varit i rummet väldigt länge eftersom det fanns bajsklumpar överallt i rummet.
Sedan såg jag något hemskt han hade gjort: Bitit sönder min mobilladdare! Som tur var hade jag en extra.
Men sedan kom det hemska: sladden var "inkopplad" i eluttaget, och när jag berättade för min lillebror vad som hade hänt sa han att lille skutt hade en j*vla tur eftersom han hade kunnat få ström i sig, och kanske dött. :S
alfred biter på sladdar hela tiden…han bet av sladden till Xboxen när jag satt och spelade.Hah,man sitter där och spelar så kommer det upp text om att kontrollen inte sitter i,man ba vaah??
Sen bet han av min mobilladdare så jag har ingen mobil tack vare honom,sen kissar han alltid på en av fåtöljerna,alltid på samma!!
När han får springa lös i mitt rum hoppas han alltid upp på buröverdelen.
Inga fler bus har han gjort…hittils :O

Lille skutt är riktigt busig.
Jag var i mitt rum och städade lite, när jag hörde något, som värkade komma från lille skutt's bur. Jag gick dit och såg då att lillen på något sätt hade hoppat upp på burtaket. Som tur var hann jag dit innan han hoppade ner från taket och in bakom massa saker, under trappan.
Men jag hjälpte han ner och stängde istället in honom i buren. xD

Albin brukade hoppa upp på min "bokhylla". Den är jättehög men han hoppar upp på första våningen..sen buren och sen upp på 2våningen (har 3våningar) och på 2våningen brukar finnas godis så där sitter han och mummsar i sig godis (kanin-godis då)

#13 Moses är också väldigt intresserad av att hoppa upp på buren xD Vilken söt liten hörna Lilleskutt har :)

#15 - Tack. :)
Just ett till liten bus Pepsi gör, om man inte stängt luckan på buren så hoppar hon ut, min gamla tant som inte vill hoppa ett hinder skuttar ut ur buren xD
- Mvh Emma

tjoffsen brukade förut alltid hoppa upp i soffan fast mamma hatade det, så han väntade tills mamma inte va i närheten, då hoppade han upp. men när hon kom tillbaka så hoppade han ner igen hihi
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

#11 Det var precis som min kanin Skippy gjorde, hon bet av min mobilladdare… Och den var också i! Men det är väl väldigt låg ström i en mobilladdare, fast det kan ju iofs vara skadligt för en liten nin det med…

Putt :)
Min lilla gullunge Lotus har för ovana att lära all sina ungar hur man rymmer ur buren. Hennes första kull på sju ungar lärde sig på nolltid att rymma. Numera när Lotus rymmer så springer hon tillbaka in i buren så fort hon får syn på mig. Hon vet mycket väl att hon inte får rymma. :P
Alecs är en lurig kanin, när hon satt i uteburen med sin dotter (som kallas Lillan) så brukade hon visa Lillan vart man kunde gräva sig ut. Sedan så fick Lillan gräva och när hålet var klart rymde Alecs och Lillan stannade kvar. Alecs tycker det är jätte roligt när man försöker fånga henne. Helst ska man jaga henne. Hon väntar tills man är tillräckligt nära för att nå henne och då sticker hon iväg. Men när hon tröttnat på att vara ute kommer hon skuttande till buren och vill in.
/Matilda

Hmm.. Min kanin gör allt han inte får göra, men det är inte så mycket han inte får göra. ^^
samma med alfred,det enda han inte får göra är att i nte bita på saker(vilket han gör hela tiden) och kissa utanför buren vilket han oxå gör ibland