Skaffa innekanin
Jag har funderat på att skaffa en innekanin vad ska man tänka på?
Det är tänkt att ha den som sällskapsdjur och den ska få skutta i köket under vintern. Men få vara ute i en bur ett par timmar när det är varmt under våren och sommaren. Givetvis kommer den att få gå på prommenad. Ska man köpa en kanin av en uppfödare eller ska man köpa en via djurbutik?
Tack för mig _Usagi_
uppfödare så lkart=D där vet du vad du får
Tack Emmieline är lite tveksam till att köpa djur i en djurbutik. De ser så stressade ut.
köp aldrig från djuraffär(ska jag säga som har köpt där ifrån.) dom är 99% grossitdjur=D
jag ska själv ha en innekanin=) han komemr få vara lös i storarummet när min hund och katt har accepterat honom=)
vart bor du? det finns ett inlägg om uppfödare
det är så otroligt stor skillnad på uppfödar djur och djuraffärsdjur.
Köp från uppfödare, utan tvekan.
Har innekanin, och det är supermysigt :) man får ett helt annat band med dem än när de är ute.
Har du kaninen ute under vintern ska du inte ta in den i köket eftersom den kan få värmeslag då. Är den ute så ska den vara ute. På sommaren kan du där emot ta in den.
Nathalie Månsén
_http://thecityhelditsbreath.blogspot.com
http://kaninmagazinet.se_
natha-mjau jag skrev att jag ska ha en inne kanin.
Jag glömde en punkt så det ser ut som att den ska vara ute under vintern. Innekaninen ska få skutta i köket nu när det är vinter och få vara i en liten Hage under våren och sommaren. ( Dock ej över natten )
Är det något speciellt foder som den ska ha då den inte ska tävla eller liknande. Vill inte ge kaninen fel mat.
Köp av uppfödare helst, då vet du mer vad du får om man säger så :D
Jag har 1 innekanin, resten är ute.
Man får tänka på att skydda alla sladdar och vägguttag så att kaninen inte kan gnaga på det när man rastar den.
Städa regelbundet.
Ju större innebur desstu bättre
Inte ha buren där det kan dra på kaninen om ett fönster eller dörr är öppen.
Inte placera buren nära tv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.