OT - Äckligaste, vidrigaste ....
Har just sett det äckligaste jag har sett i hela mitt liv. Jag skulle gå in i badrummet och DÄR sitter en ENORM geting på tröskeln! Jag lovar, jag har aldrig sett något liknande i hela mitt liv! Jag kunde knappt se vad det var för något!
Gallskrikandes springer jag ner för trappan och stukar nästan foten när jag håller på att ramla för jag vill ner så fort. Kastar mig i mammas säng och berättar! Hon är lika rädd som jag så jag springer ut till pappa som går upp och kollar.
- VAD ÄR DET FÖR NÅT?! ropar jag från nedervåningen.
- Öööööh.. En geting, tror jag.
Jag och mamma gick upp för att titta (den satt stilla på golvet i badrummet) och där var den störta geting jag, min mamma och min pappa någonsin har sett. Den var minst 4cm lång och hur fet som helst. Pappa dödade den och spolade ner den i toaletten och alla vi 3 är förvånade. Min pappa tror nog att det var någon annan sorts geting för våra vanliga svenska getingar blir lixom inte sådär stora.
USCH! Det var det äckligaste jag sett. Och HUR kom den in i mitt hus?!?! Jag tackar gud för att jag inte trampade på den. Den var så äcklig att jag mår illa 
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Fan att jag inte tog ett kort. Jag lovar att ni skulle blivit chockade!
USCH :( hatar getingar!! Det är nästan det värsta som finns.
en gång när jag satt på lektion under en genomgång blev jag stucken av en geting i fingret, helt utan anledning :P mitt finger blev dubbelt så stort! hah
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Uh, vad läskigt!! Förra sommaren vart jag biten av en geting på halsen, sen dess är de min värsta fiende :)
Det var kanske en "Bålgeting", fast de brukar bli lite större, och kommer sällan en och en, snarare i par…lite orangefärgade…låter som ett bombplan

Fy fn vad äckligt! Jag haaatar getingar :S
Kanske var en drottning? De brukar vara stoora.. :P
Äckligt är det med getingar iaf :S
- Mvh Emma
#4 jaa,fast det kanske var en unge isåfall för i polen flög en sån ENORM i våran vardagsrum,typ 6 cm lång…
#7 En 6 cm stor geting? Jösses!

Läskigt.. Men egentligen har vi ganska små getingar i Sverige, i andra varmare länder har dom dubbelt, dubbelt så stora, faktiskt.
#8 det var ingen geting,det var en annan insekt som var mkt lik men mkt större än en geting ;)
#4: Jag hoppas verkligen att det inte finns fler… Och jag hörde den aldrig flyga då den satt på tröskeln och sen golvet.
#6: Tror den var mycket större än en vanlig drottning.
Jag gillar inte heller getingar. Tycker dom är läskiga och äckliga.
#11 Kanske var en båldrottning? :P
- Mvh Emma
Ett tipps….ser du fler så nacka dem omedelbart, annars rapporterar de tillbaka…..och då kommer HELA svärmen.
Iiiiiinte roligt….
#13: Nämen usch, säger inte sådär :O … Vi dödade den i alla fall direkt, eller min pappa gjorde det. Jag är för rädd.
Varför skulle den hämta hela svärmen om jag "låter den gå"?
#14 om det är flera och du dödar en kanske.. Så kommer alla och hämnas :O Nej, jag vet inte ^^,
- Mvh Emma
…. Ska strax gå till badrummet och nu är det mörkt överallt! Man vet aldrig vad som lurar i mörkret.. SÅ himla obehagligt. Kanske ska ta på mig ett par skor, är ju faktiskt allergisk mot getingar :/
#16 har du inga lampor ;)
- Mvh Emma

Jag är livrädd för mörker. Hatar det. HATAR HATAR HATAR när jag inte ser vad som finns omkring mig. Det är det värsta som finns.
#18: Speciellt om det finns FETASTE getingen i mörkret som väntar på dig!
#17: Första lampan man kan tända är preciis utanför badrummet, och det var på badrumströskeln jag hittade getingen! Bläääää.. Så jag måste gå igenom hela hallen och så svänga en gång innan jag kan tända.
NU tar jag på mig ett par skor och går till badrummet. Kommer jag inte tillbaka är jag väl getingstucken till döds. Bara så ni vet. Hejdå..?

#19 JAG måste gå igenom en hall, sen nerför en trappa, sen svänga förbi en garderob, sen gå igenom en till hall och SEN är jag framme vid badrummet.

Kom igen Tiina!
Jag går bara 2 steg utan för min dörr öppning så är toan där :D

Vi har ett badrum uppe, så jag går bara igenom en hall. Ska jag gå ner så går jag genom en hall, nedför en trappa, genom en till hall & har ytterdörren bakom mig och köket på ena sidan och vardagsrummet på andra sidan, och sedan rakt fram till badrummet ..
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Vi har en toa på övervåningen, men alla mina saker (tandborste, tandkräm, krämer, rengöringsmedel, bomulltussar & grejer) finns där nere, för det får inte plats på toan där uppe.
#20 Farväl… :'(
Hoppas du klarar dig! ;D
- Mvh Emma
Nu är jag tillbaka. Hade bara ett par högklackade skor att gå i, men krisar det så krisar det! Skitobehagligt att inte se vart man satte fötterna, speciellt efter att anders sa att dom där bamsingarna gärna kommer i PAR! O_o
Jag klarade mig helskinnad i alla fall ^^
Och om du är så rädd twinnie så borde du försöka proppa in allt i badrummet på övervåningen :P Annars är det väl jättejobbigt att borsta tänderna eller kissa på kvällen/natten. ELLER så är det bara nyttigt eftersom du lär dig att du gör det varje dag men inget händer ju faktiskt!
Tack för att ni väntade på mig förresten :D
#26 Jippi du klarade dig :D
- Mvh Emma

Bra jobbat Tina :)
Kan ju säga att om jag ser en till ska jag ta kort (om jag inte svimmar först) så ska ni få se vad det är som skrämmer mig!
#14: Om du nackar dem på störrt, så kan INGEN komma tillbaka.(ingen vet ju var de har varit)…
De bålgetingar jag har träffat på under mit liv har alltit kommit i par, men jag har alltid lyckat ta dem.
Däremot har jag set en film på TV om ett bisammhällesom blev attackerat av bålgetingar….två (2) stycken landade i öppningen på en bikupa. Bina försvarade så klart sitt bo, men föll till föga mot de enorma gladiatorer som stod i dörren, till slut tyckte nog annfallarna att det blev för mycket och drog….men de tvekade inte att anfalla ett bisammhälle……(innehåller ca 35000 bin)..
#31: Shit….. Man blir ju nästan lite skakis! Hoppas inte det finns en till då, speciellt inte en till inne i huset någonstans!
Nää, har du inte sett den innan, så är där nog ingen, det kan jag svära på…
Överhuvudtaget så är det VÄLDIGT sällsynt med bålgetingar..
#33: Synd att jag inte lyckades knäppa ett kort då, då kanske du hade vetat vad det var. Har i alla fall aldrig sett något liknande i hela mitt liv.
kolla på nätet….
Sökte på "Bålgeting" på googles bilder, men tyckte att de såg lite små ut. I alla fall vissa. Dock kan jag ju ha varit så skärrad att jag inte såg exakt, men jag tror den jag såg var större (tänkte nu mest på bilden där det är en person som håller en geting i handen).
Men jag tyckte att getingens vingar såg ganska svarta ut och det gjorde de ju på några av bilderna också.. Hm, hm.
var inte orolig, de anfaller sällan, utan vill bara kolla läget, så att säga…(därför gäller det att ta dem, innan de rapporterar bakåt i ledet).
Bålgetingar är någ en av dom enda insekter jag är VERKLIGEN rädd för!!

Jag tycker inte om getingar, men jag är inte rädd för dom heller. Spindlar är värre, usch, vad jag hatar spindlar!
Men bålgetingar är fredligare än vanliga, dessutom så är de segare så man hinner springa ifrån dem.. så jag är räddare för vanliga :P
- Mvh Emma
#40 jaa,men dom är mkt större och har större vingar så dom flyger oxå snabbare.och deras stick - sak (det dom sticker med ,haha,kommer inte ihåg vad det heter) är juh mkt större än en vanlig getings och då får man mkt mer ont!
#41 Men det är inte ofta de sticker, getingar sticker typ hela tiden xP
- Mvh Emma
Uhh läsikigt :S
tina din mes :P hihi. ne skoja bara. jag hade också blivit skraj.
#42 Getingar sticker bara för att försvara sej(för det mesta),jag har inget emot dom och är inte rädd för dom,jag viftar inte med armarna för att skrämma bort dom och osv. jag är jättemkt runt getingar för i polen är det fullt med sånna och när men äter glass på tar det en sekund så finns det minst runt en…sista gången en geting stukit mej var när jag var 5 år
stuckit*
usch läskigt hatar getingar ja me :S fast ja aldrig blivit stucken som tur är.. men ja får panik varje gång en är i närheten av mig..

Jag har blivit stucken en gång för nnågra år sen, mitt i huvudet. För det var en kille som trampade i ett geting bo som var på marken och så attackerade getingarna oss. .__.
Jag har inget emot getingar om de inte är fientliga XP. Jag klev på en slö bålgeting i höstas :S Det gjorde ont.

Vad äckligt att se en sån stor geting!