Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 1008 ggr
ludde_s
0

bur..

Heej
Ja undrade hur man lär sin kanin att inte bajsa och kissa massa överallt och i en toa-lett… ?

Skrattande

Kram Ludde och sanna

Tina-A
0

Kaniner är ganska renliga och brukar oftast välja ut ett hörn där de utför sina behov. Ställ toaletten i ett hörn och hoppas på att kaninen väljer det hörnet :) Väljer den ett annat, ställ toaletten där. Testa också att lägga i lite kiss och bajs i toaletten, när den väl står i det utvalda hörnet, så att kaninen känner på lukten att det är faktiskt här jag ska kissa!!

Lycka till

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Jojsan
0

Vissa kaniner brukar gå på toa där de sitter och äter hö eller mat… så det kan vara bra att ha höet och maten nära toaletten :)

Tina-A
0

*putt*

ludde_s
0

*putt*

L8sson
0

hur ska man lära kaninen att inte bajsa inne i huset/boet .. de e så drygt att städa de…

Tina-A
0

*putt* :)

ciss
0

Jag har massor av hö i min bodel så det skulle bli ett jäkla jobb att sitta och pilla bajs därifrån, så Engla får bajsa i bodelen & i toaletten.

Vet inte om det funkar att lära av dem att bajsa & kissa i huset/bodelen? Någon som har gjort det?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

LinaK
0

jag gjorde så att jag såg först var min kanin bajsade och kissade mest. För oftast har dom ju ett ställe där dom bajsar och kissar.. Sen satte jag dit en låda med vanligt spån. Och så kissade och bajsade han där automatiskt.. Sen efter ett tag när han bara bajsade och kissade i lådan böt jag spånet mot Toa-Lätt strö (jätte bra strö som inte luktar)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

L8sson
0

okey för de e så drygt för de luktar ju apa där i.. och att dom blir ju smutsiga lättare när dom sover på de där sen :/

LinaK
0

Jaa det luktar riktigt hemskt alltså! usch :P och min hane är inte kastrerad då luktar det ju ännu värre! Men nu byter jag lådan oftast.

Hoppas ni lyckas ni som vill försöka :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Tina-A
0

#9: Hihihihihi.. Nej, det är inte lätt! ^^

L8sson
0

#11 ne jag vet och nu bor ju mamma med 3 ungar där de blir värre nu hehe