Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 722 ggr
elinyeaah
0

Hon blir arg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja min kanin hona på 2,5 år morrar eller något när jag tar upp henne ur buren.. eller om jag rör vid henne… någon som vet?..

Kaninliv.bloggo.nu

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Mamabelle
0

Är det ett nytt beteende?? Det är egentligen två saker som jag kommer att tänka på om hon vanligtvis inte är så. 

Det första är att hon kan vara skendräktig?. Vår annars jättemysiga kanin både morrade och högg under tiden hon var skendräktig?!!

Det andra är ju att hon kan ha ont någonstans och därför säger ifrån när man ska röra vid henne.

elinyeaah
0

#1 okeeej, men hon har redan varit skendräktig? för inte så länge sen.

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Mamabelle
0

Kan det hänga sig kvar kanske? Vår hona höll nog på så i en månad iaf. Fick inte borsta, inte klappa och sambon fick ett rejält hugg när han ignorerade hennes morrande och skulle lyfta upp henne.

Eller så kanske det kan bero på andra saker också? Men det var de två sakerna som jag kunde komma på :)

Mamabelle
0

Kan det hänga sig kvar kanske? Vår hona höll nog på så i en månad iaf. Fick inte borsta, inte klappa och sambon fick ett rejält hugg när han ignorerade hennes morrande och skulle lyfta upp henne.

Eller så kanske det kan bero på andra saker också? Men det var de två sakerna som jag kunde komma på :)

elinyeaah
0

Precis så beter hon sig!

Och jag var verkligen ingen aning vad och varför hon gör så :(

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu

Mamabelle
0

Nu har det iaf blivit bättre här hemma. Men jag känner mig inte helt säker på henne fortfarande, efter allt morrande, krafsande och huggande förut. Men jag håller på att bli mer och mer modig med henne igen. 
Tycker ju synd om henne som inte får det gos jag vill dela med mig av!!

Jag är nästan säker på att det var skendräktigheten som spökade här. Funderade på, när det höll i sig så länge, om det kunde bli till en ovana hos dem?? Vet inget om det!

Försökte läsa på om skendräktighet, men hittade inte jättemycket info faktiskt!

elinyeaah
0

Efter hon har varit skendräktig? så blir hon så mycket snällare. Dirket dan efter så är hon som en ängel, säger absolut inget morrar inget och är helt som vanligt. ¨

Glad

Mvh Elin

Kaninliv.bloggo.nu