Två kastrerade hanar ihop?
Jag har två kastrerade hanar, som redan när dem var okastrerade tyckte om varandra. De kunde sitta, med nät i mellan och tvätta varandra och så. Sedan blev vi tvungna att kastrera dem.
Nu, 3 månader senare så tycker de fortfarande om varandra. De har fått träffas i koppel flera gånger och de tvättar varandra, ligger utsträckta intill varandra om sover/vilar eller bara gosar med varandra.
De har fått träffas i dena enas bur (som är ca 3mx2m stor) några gånger. De har träffats i ca 15-25 min varje gång, men den senaste gången gick det bra i ungefär en kvart men helt plötsligt börjar den ena "rida" på den andra. Särade såklart på dem direkt, var det ett sätt att visa att han bestämde eller var det liksom för att han trodde att det var en hona typ?
För dem tycker verkligen om varandra, det gick ihop tills de var 3 månader gamla, nu är de kastrerade och ett år gamla.
Ska jag prova att sätta ihop dem igen, och låta de "hålla på" tills de bestämt vem som ska bestämma?
.. Det är säkert någon/några som tycker att jag typ är hel korkad som försöker få två hanar att gå ihop, men med tanke på deras beteende tycker jag det är värt att prova. Vill hemskt gärna att de ska kunna vara tillsammans.
(Bilden har min syster tagit)
Vad skulle ni har gjort? :)
Jag skulle prova sätta ihop dem. Att dem rider på varandra är inget farligt så länge dem inte börjar bråka. Så håll ett öga på dem så att de inte börjar bråka, hvis de kommer överrens tvivlar jag på att det kommer bli något problem med att ha dem tillsammans. =)
Har själv haft två hanar tillsammans, och dem två trivdes super ihop. (den ena av dem var kastrerad och den andra inte).
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
De penetrerar inte när de rider.. det är ungefär som man skulle hänga på varann.. tänk killgäng som hänger lite på varann.. den som hänger på den andra försöker visa dominansbeteende..fast på lekfullt sätt.. som hos kaniner
Klart du ska ha dem tillsammans! Underbart tycker jag!
Låt dem göra upp om rangen o ha dem sedan tillsammans. Ha lite koll de första timmarna kan ju va bra ifall.
#2 vilken av dem var ranghög? Om man nu har två hanar tillsammans.. o de är vänner för livet (2 kastrerad eller 1 kastrerade eller så..) Kommer de bli "fiender" ifall de får vittring på hona?
#3 Lejonet var nog ranghög, han var den som var okastrerad och väduren var väldigt ointresserad av att vara den som bestämde. :P Dem hade sin gård bredvid honornas gård (alltså bara ett nät skiljde dem från honorna) och dem kom överrens i alla fall. =)
Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋
#4 Så himla spännande!
Vad mysigt.

Är båda kastrerade och dom kommer överens, så kan dom ju gå tillsammans, att dom rider på varann är inget konstigt, det gör även honor, det är ett dominansbeteende, så länge dom inte slåss så är det ingen fara.
Tack så mycket för svaren! Ska prova att ha dem tillsammans igen :D
Jag brukar sitta med hos dem när de träffas, för att lätt kunna sära den ifall liksom.
Finns det något "tecken" på att dem kan börja bråka, som man ska vara uppmärksam på typ? Något det gör eller så.
Det låter ju som om de kommer komma fint överens efter att de ridit runt ett tag. Har de träffats i koppel o trivts så verkar det väldigt otroligt att de skulle börja bråka.
Men ha handuk o vattenspruta för ifall att (handduk för att kunna slänga på bråkstaken och få honom att lugna sig) o vattenspruta som avledningsmanöver. Var gärna två personer. Men allvarligt, som det låter så kommer du inte behöva något av detta.
Och handskar o långärmat - för att själv inte få dig ett nyp om du går emellan.
Men högst otroligt som det verkar.
Jag hade två kaniner som båda var kastrerade tms. De var som bästa vänner, de satt och tvättade varandra och myste. :)
Den ena an dom, Timmi, han kunde börja "jucka" på Charlie ibland, men det gjorde han bara i ca 2-3sek sen slutade han och Charlie brydde sig inte om det.
Så jag tror nog det kommer går bra för dig :)
War, war never changes.
*nyfiken* Hur har det gått?
Jag har 2 kastrerade hanar ihop. De är superbra kompisar och bråkar aldrig. De har en rätt så stor bur att vara i, ca 5m2, men det är ändå ihop på samma ställe hela tiden. De myser, pustar varandras öron och samsas om maten utan problem.
Jag kan märka att det finns en rangordning mellan dem, Sigge,den vita är dominant, men väldigt snäll och aldrig aggressiv på något sätt mot Skorpan.
Bifogar en liten bild på de båda herrarna 
#11 Aaaah. gud så gosigt! Vilka sötnosar. Vilket -ship.