Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 621 ggr
Smullis
0

Minsta rekommenderade burmått

Var är minsta rekommenderade burmåttet för t.ex. lejonhuvad kanin?(enligt dig)

Tack!

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

[RoxannaH]
0

100x50x50 som absolut minst. (Längd, höjd, bredd)

Det är alltså vad jag skulle gå efter själv. Absolut inte mindre. Men mer än gärna större.

Smullis
0

Men vad rekommenderas av dig? :) Rekommenderar du minsta lagliga eller vad är det minsta du skulle kunna ha dina kaniner boendes i?

Mannez
0

Minst 100x60 för mig, har det på mina burar, men förhoppningsvis blir det storburbygge nästa sommar, då skall det förhoppningsvis göras burar på 100x100

Hälsningar Amanda och kaninerna

Suskiv
0

Absolut inte mindre än 120x60, helst större

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[Tilde]
0

Idag köpte vi en innebur på 120x60x55 (tror jag det är), vilket är det minsta jag skulle vilja ha en av mina kaniner boende i. Den är till Willow, min lejonhuvade hane som ska kastreras så snart som möjligt och då får bo i den medan han läker. :)

Vi fick den för endast 179 dkk!! Sinnessjukt billigt! Skrattande

Zvintos
0

Minsta yta, tycker jag, för kanin av dvärgras, är en yta på 0.6kvm. Ex 100x60cm, 90x70cm, 120x50cm etc. Större än så är att föredra, såklart.

[luckymoa]
1

Alla mina vuxna har mellan 3-4 kvm var. Ungar har ca 2 kvm :) Tycker ju större desto bättre!

[luckymoa]
0

Oj missade frågan ;) 120*60 tycker ja e absolut MINIMUM… O då måste den ha massvis med tid utanför buren :)

[RC1393]
0

Jag rekommenderar minst 120x70 och 50cm på höjden, men med dessa mått förutsätter jag daglig vistelse utanför buren. (utom då ev. vid kallt väder)

Mina dvärgar bor i en bur var på 2kvm, med dem tycker jag inte att det är katastrof med om jag inte har tid en dag att ta ut dem, men ska de bo i burar i klass med den jag skrev så tycker jag det är ännu mer nog att få ut dem ur buren varje dag.

Egentligen kommer jag på nu, är jag en liten hycklare, byggde ju en bur på 110x70, men den var ju faktiskt tillfällig å andra sidan… :P

[RoxannaH]
0

#2 Såg nu att jag missade hela poängen! Läs mitt inlägg igen! ;)

Smullis
0

Kul att så många svarat! Glad Tänkte väl att det var ca 120 l 60 d som ni tyckte var minsta ytan att ha en liten kanin på :)