Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1334 ggr
Niiniiz
0

Kanin förening..?

Hej, någon som vet hur man kan bli medlem i en kanin förening..?

myriis
0

Vad för förening? Hoppning, utställning… m.m ?

Niiniiz
0

Allt.!!<3

BuNNaj
0

då skickar du bara in en anmälan till KAF och då tror jag att dom hittar en som ligger närmast dig :)

Niiniiz
0

Men… hur gör man det..?Ledsen Blem medlem på denna sidan igåår:S

BuNNaj
0

man går in på KAf´s hemsida och trycker på bli medlem. Det finns beskrivning där :)

Niiniiz
0

Okeej…

EllinorK
0

Hej Niiniz, det är urlöjligt vad dom över har skrivit, så jag ska försöka ge dig din hjälp.

Vart bor du? Och vad för kaniner har du?

Det finns två stora föreningar i sverige, Sveriges kaninhoppares riksförbund (Skhrf) och Svenska kaninavelsförbundet (Kaf).

SKHRF är de största hoppförbundet, men det finns även Kaninhoppning i KAF men inte överallt i landet. Kaninen behöver inte vara renrasig för att kunna hopptävla i varken KAF eller Skhrf. Däremot för att kunna ställa ut i KAF måste kaninen vara märkt i  både höger och vänster öra och komma från en uppfödare som har uppfödarnummer och märkt kaninen. Kaninen ska då helst vara renrasig/rastypisk. För att registrera kaninen i kaf måste den blivit utställd och ha stamtavla (renrasig).

www.skhrf.com, här kan du läsa mer om skhrfs verksamhet, under klubbar kan du kolla efter en klubb som är nära dig så kan du bli medlem i den klubben och automatiskt bli det i skhrf.

www.skaf.info, här kan du läsa mer om Kafs verksamhet och olika raser hemsida är inte den bästa men man kan läsa lite iallafall. Under medlemskap kan du bli medlem.

För att bli medlem i en kaninklubb behöver du inte ha kanin, i tillex kaf kan man få låna kaniner under några månader och ställa ut på vissa lokalklubbar.

Mvh
Ellinor

BuNNaj
1

Usäkta, är det inte tillåtet att svara på frågor på sitt sätt? Och när du kallar andra för "urlöjlig" så tänk efter! Vi ville bara hjälpa men TYDLIGEN så fick vi inte det för vi är URLÖJLIGA

Niiniiz
0

Det är ni inte, men det ni skrev kanske var lite..slarvigt.? det är snällt att ni vill hjälpa men tänk på att det är roligare om ni försöker förklara lite mer.<3

BuNNaj
1

Ja, men bara därför ska man inte göra "personliga påhopp" och kalla andra för urlöjliga för att dom försöker förklara

Kaninhopparn
1

urlöjligt? jag tkr det va elakt sagt!!

EllinorK
0

Ni förklarade ju inte, Ninizz visste inte vart hon skulle vända sig.

BuNNaj
0

Nej men är det ett skäl till att kalla någon för urlöjlig för det?

emmsaaan
0

Urlöjligt var väl att ta i. Jaja, låt Niiniiz's tråd vara.

BuNNaj
0

Förlåt om jag låter arg, men jag gillar inte när man kallar folk för saker och dom känner dom int ens!

Förlåt niiniiz om jag förstör din tråd :)

balelettan
0

Förstår faktiskt inte varför ni tar åt er så fruktansvärt, antingen inser ni att ni gjorde fel fast det inte var meningen och gör inte om samma misstag nästa gång eller så tycker ni att ni har gjort helt rätt hela tiden och tar inte åt er…

svårare är det inte. och kallar er för saker?? det är det väl ändå ingen som har gjort och att hon inte känner er har inte med saken att göra, hon pratade inte om er som person utan endast om era inlägg.

Niiniiz
1

Det är lungt nu. Letade själv, hittade en kaninhoppförening i ekeby, den byn jag bor i. Där jag köpte två av mina kaniner. tänkte inte på att dom hadde hoppning där meed.!!<3 Ni får gärna fortsätt att skriva här, men har fått hjälp nu-.

pandabjorn
0

#16 håller med!  

#17 Vad bra =)

Emmieline
0

vart ligger Salins struts? där ska det tydligen vara utställning den 9 sep