Kanin
Har hittar en av de världens sötaste kaninerna på Djurmagazinet.En liten dvv som är född 7 april. Den kostar 298:- men har bara 176 kr hittills. Har ingen bild på den men är sööt!

kan du länka? ;)

Nej tyvärr .. Han finns inte på bild någonstans
Han är skit sööt. Rymd skulle han få heta :) (är kompis med hon)
Men bilder kommer säkert att komma. Nu om han inte blir reserverad

Jag får inte köpa honom men det tänker jag göra!!

Är det inte bättre om du får dina föräldrars tillstånd först?

Det brukar funka om jag tjatar 
Det är inte speciellt smart att köpa en kanin om du inte får för dina föräldrar..
Bättre att tjata lite så de går med på det, så inget händer senare som gör att du måste sälja honom.
- Mvh Emma

Nu har jag lite bilder på mobilem. Kan försöka ta kort med webb camen

ser ingenting
såg lite .. söt !

Nu har jag: 232kr och 35kr hemma hos Mamma

Snart har jag råd!!
Får du för dina föräldrar nu eller? :)
- Mvh Emma
Men om du inte ens har råd med vad kaninen kostar, hur ska du då ha råd att ha den ? Mat, strö, ev veterinärkostnader.. ?

Jag har en kanin så jag har allt!
Bur då ?

Det köper Pappa .. finns en för typ 700 eller nått

#19 För det första så MÅSTE du ha dina föräldrars tillstånd, för det andra så kostar det dubbelt så mkt att ha 2 kaniner än att bara ha 1… Och om djuraffären säljer till dig utan att dina föräldrar är med och utan deras tillstånd är det en väldigt oseriös affär! Vad är det för kön på den du redan har?? Om det är motsatt kön med den som är i djuraffären måste du ha 2 burar, alltså dubbelt städjobb och burar är ofta dyra om man inte köper begagnat eller gör själv. 2 hanar går väldigt sällan att ha i samma bur då dem slåss för att döda. Honor kan också göra det. Veterinärvård kan kosta många tusenlappar, och då räcker det inte med att bara ha ett par kronor här och en tia där… 2 kaniner = dubbelt så mkt foderkostnad och jobb.
Tänk över detta innan du skaffar kanin!
Kramar//Carro

Tänk också på att kaniner kanske lever i 10 år, kommer intresset och ekonomin att hålla så länge?? (Känner mig som Charlie i Lyxfällan, haha!!)

Jag fixar det själv .. Har en Pappa som jobbar i norge och känar mkt pengar

Ja, då finns det väl inget som kan hindra dig!! ;D

Jag har haft 2 kaniner förut och det var inget problem
Men dyrare är det, som Carro (får jag kalla dig så? xD) säger.
Jag var dum nog och skaffade mig tre kaniner samtidigt, och det gick överstyr med min ekonomi. Även fast kaniner inte kostar så mycket.. ;p

Jag tycker inte det är jobbigt att ha 2 kaniner

Alltså har jag 267 tror jag :/ Ska bara få 300kr och sen tjata på pappa sen köper jag han :)

Om din pappa tjänar mycket pengar, varför kunde han inte betala kaninen då?
#30 Han ska köpa en bur + mat + kanske lite leksaker m.m Asså hon köper kaninen han köper allt tillbehör :)
Jag betalade allt till Filippa. Fast pappa köpte buren :)

#27 Självklart får du kalla mig Carro:)
Kramar//Carro

För jag vill betala kaninen själv ..

Nu har jag HELA 300 kr!!
#34: Inte för att verka negativ, men 300 räcker inte så långt. Betalar dina föräldrar allting förutom själva kaninen? För buren går på säkert det dubbla, mat varje månad, veterinärbesök, tillbehör.. Det kan bli många tusenlappar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Pappa köper allt annat, men 300 behövde jag för att kunna betala "kaninen"
Har du fått lov för din mamma då? :)

Ska bara tjata lite sen får jag det
Hehe :)

Men köp inte den utan dina föräldrars tillstånd!

Varför skulle jag köpa en kanin utan tillstånd av föräldrar? Det är väl SJÄLVKLART att jag ska köpa när jag har fått tillstånd!

#41: För att du skrev såhär tidigare i tråden;
"Jag får inte köpa honom men det tänker jag göra!! "
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Ja, jag tänker göra det när jag får.