Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 660 ggr
Peak303
0

Galler gnagare..

Har ju en kanin här hemma som har överskottsenergi och otroligt uppmärksamhets sökande.

Han har nu börjat att försöka öppna buren var gång jag går ner i källaren och han ger sig inte heller även om jag verkligen visar att han inte får göra så.

Han försöker att få upp burslukan med hjälp av munnen så han har nu fått en blåsa över nosen. Jag behöver hjälp med vad jag ska göra.. Får nästan panik på kaninen..

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

AkaiTsuki
0

Citron funkar … tills de börjar slicka i sig det och tycka det är mums

Du kan alltid prova att skvätta lite citron när han gör så

Fast prova vatten först

//Joanna

[Tilde]
0

#1 Haha ja mina kaniner älskar citron, så det har aldrig funkar för mig Obestämd

Peak303
0

Citron har jag aldrig provat. Och när det gäller vatten bryr han sig inte ;s

-'  Malin Hultman

AkaiTsuki
0

#2 Hört att citron inte är bra så du vet det att de inte får för mycket av citrusfrukter + apelsin… Om jag har rätt förståss

//Joanna

hobbymupp
0

Antar att du redan har massa annat i buren som han kan gnaga på? Läste om någon som brukade hänga upp grenar på de ställen där kaninen brukade gnaga så blev de distraherade. :)

Vinäger tror jag någon sa skulle va äckligt samtidigt som det inte är farligt om de slickar i sig…

Peak303
0

#5; har pinnar i buren och han hade tidigare et hus som slutade med att han slängde omkring så fick ta ut de :S

-'  Malin Hultman

hobbymupp
0

#6 blev det bättre när han fick slänga runt huset? i så fall kanske han vill ha nått annat att slänga runt, typ en större leksaksboll av pile/alger a la gnagaboden eller nått sånt?

Hell
0

#6 Jag brukar ha små mjukdjur med bara mjuka delar, de brukar vara väldigt uppskattade att slänga omkring med. Även mindre leksaker, köpte nån typ av "hantel" på Arken Zoo som är väldigt uppskattat att kasta omkring med pckså. Det har i alla fall fått mina att låta bli gallret. :) Och det är inte så stora att jag blir orolig att han ska göra illa sig.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

AkaiTsuki
0

Små mjukdjur blir uppkäkade hos mig, och har alltid blivit x) Vet inte varför

//Joanna

Hell
0

#9 Ja, levnadslängden på dem är inte så lång! ;) Köper vad de har på IKEA (just nu är det små råttor, supersöta!) som är billigt och sen låter jag de hållas tills de är för trasiga, så får de en ny. Men de tycker det är så roligt att slänga runt med dom att de får hållas, haha

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

FridaF
1

En fråga gällande mjukdjuren bara, luddet inuti (och ev. även utanpå), det kan väl inte vara så nyttigt om de får i sig? Eller låter de bara det vara kanske? Något måste de ju rimligen få i sig?