Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 940 ggr
EbbaMunther
0

Två hanar ihop ?

Kan jag ha två hanar från samma kull tillsammans eller bråkar dom iallafall ?. En av hanarna är mycket mindre och är typ som vi brukar kalla den ibland en "mupp".

http://bunnyjump.blogg.se

[Plumskaniner]
0

Jag köpte mig två hanar från samma kull för ett tag sedan, dom trivdes bra ihop och behövde inte sära på dom förns en av dom användes inom Avel. Då blev dom genast väldigt ivriga och jag särade på dom direkt.

Så du kan ha dom tillsammans, men vid minsta lilla tecken på något, så får du vara beredd på att flytta en c:

Fridaaaa
1

Nej det är inte att satsa på.
Kan gå men chansen är inte så stor. Sedan har jag för mig att man inte får ha 2 fertila hanar ihop, i så fall måste båda kastreras.

Jag personligen hade aldrig chansat. 
Hade haft en kastrerad hane med hona eller 2 honor ihop om jag skulle ha 2 kaniner ihop.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Suskiv
0

Det kan gå, men då behövs en stor bur. Räkna inte med att det kommer att fungera utan var berädd att sära på dem. Störst chans att lyckas är om båda kastreras.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[awxzO]
0

Jag har haft 4 hanar tillsammans (2 åt gången) och alla har stortrivts med de

[RC1393]
1

#2 Håller helt med dig!

Testa inte ens, i naturen så går hanarna bara på varandra för att kastrera eller döda varandra, så att de blir av med rivaler om honorna som bor i kolonin de håller till vid.

Två kastrerade hanar fungerar oftast utmärkt ihop eftersom ingen av dem har ett revir att försvara mot den andre. Bäst går de om de kastreras tidigt, vid ca 3-4månader.

19Jonna80
0

2 okastrerade hanar börjar för eller senare att slåss och dom slagsmålen vill man inte ha!

uppfödning av dvärgvädur..

www.Johannaskaniner.se

uppfödning av dvärgvädur i olika färger

[Plumskaniner]
0

Nej det har ni rätt i, tänkte inte på att dom till slut bråkar rejält. När dom är ungar och inte fullt könsmogna tycker jag det är okej att ha dom tillsammans. Men sen kan det gå hej villt!

[RC1393]
0

#7 Och eftersom de börjar bli könsmogna vid 10-12 veckor så kan man inte ha ihop dem länge.

Man kan inte säga att jag skiljer dem när de bråkar, när du märker att de bråkar kan det redan vara för sent och de kan vara skadade.

Linnet
0

DOm kan slåss på liv och död, om det vill sig riktigt illa så slutar det med att den ena dör och den andra är så pass illa skadad så den måste avlivas, har hört om flera såna fall, så jag skulle aldrig våga testa.

bustjejen
0

Jag har 2 kastrerade bröder ihop. De är väldigt bra kompisar och bråkar aldrig. Så visst kan det funka, men de måste ha stor yta att vara på.

BusBella
0

Jag har haft hanar ihop förut (den ena köptes som hona, det var han ju inte) och dem var bästa kompisar, trots det bodde dem inte i samma bur utan träffades bara i huset. Så dog den ena och då blev den andra jätteledsen, tills han fick en hona. Så det kan gå och så kan det inte gå, men man borde definitivt inte testa. Det kan ske mitt i natten och när man vaknar ligger en av dem död, det vill man ju inte riskera (inte jag iallafall).

Mind your language.

/Emma

Medarbetare på Exotiska djur och Chinchilla

Viccan92
0

Chansen är störst att det inte funkar. Men visst har det funnits hanar som trivs ihop men chansen är inte stor.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

tussen12
0

min kompis köpte 2 kullhanar, när dom blev könsmogna så slog dom ihäl varandra :/

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story