Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 608 ggr
KajsaM
0

Vågade du?

Vågade du ha din kaninunge lös ute? :)

[Quellii]
0

Skulle aldrig våga det här hemma :O Grannarna har ettriga hundar, bland annat en terrier som bet ihjäl mitt marsvin ;/

KajsaM
0

#1 Shit också! Vad sa dom då?

[Quellii]
0

#2 - Att det var hundens instink ;/ Efter många om och men så fick jag 500kr som "plåster på såren" ;O

KajsaM
0

#3 Ja, det var det minsta dom kunnde göra!

ciss
0

Japp. Har Engla lös utomhus under uppsikt, har bara sele när vi ska hoppa, hon blir så pigg och sprallig då och med sele är hon lugnare.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Quellii]
0

#4 - Joo ..

KajsaM
0

#5 Hur får du fast henne? :)

#6 Joo..

Tina-A
0

Hihi, nej ^^. Vore ju förj*vligt om jag inte kunde få fatt i henne :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ciss
0

#7: På senare tid har hon blivit allt tuffare och vill helst inte låta sig fångas, men när hon går mot en vägg eller liknande så sätter jag en hand bakom och en hand framför henne så att hon stannar, och tar sen upp henne. Det gör jag bara om hon krånglar, annars så går jag bara fram och tar upp henne, hon springer inte iväg :)

www.frihetenskaniner.se

myriis
0

Harn inte haft en kaninunge på något år, bara köpt vuxna kaniner. Men Candy hade jag inte lös..

KvirrZ
0

Nej, känns för nära till grannar och andra djur i området jag bor.

- Mvh Emma

twinnie
0

Tycker inte man ska ha en kaninunge lös ute. Hur ska den fatta att den har det bättre hos sin ägare som den precis kommit hem till? Nej, jag tror iallfall på att man ska bygga upp ett bra förhållande innan man släpper lös sin kanin! :)

Moses följer mig vart jag än går inomhus. Vågar inte ha honom lös ute, eftersom han blir så himla glad och flyger åt alla håll, men jag har en 6 m lång lina som han får skutta runt med. Smidigt och mycket säkrare!

Man måste ju förstå att alla djur har sina instinkter och man kan inte lita på att kaninen inte blir rädd för något och bara försvinner. De är snabba om de är riktigt rädda!

ciss
0

Oj, tänkte inte på att det var  ungar  det handlade om. Hade inte Engla lös utomhus när hon var liten, hade henne i en slags betesbur när hon var ute men hon fick vara lös i stallet.

#12: Är det inte stor risk att Moses fastnar när han springer i lina?

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#13 Han har aldrig gjort det iallafall och jag har honom under full uppsikt. Är det inte stor risk att Engla rymmer?

ciss
0

#14: Nej.

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

#15 Okej, varför inte det?

ciss
0

#16: Hon har aldrig rymt och jag lämnar henne aldrig ensam utomhus utan går med henne. Där hon är lös är hon aldrig i närheten av bilar, vägar eller andra djur förrutom kaniner.

www.frihetenskaniner.se

Matilda_91
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Albin var ofta lös i trädgården som liten. Han följde mig vart jag än gick och så fort jag satte mig ner kom han och skuttade upp i mitt knä.

Båda mina kaniner skuttar lösa då och då på gården.

[Quellii]
0

Tänk om kaninerna skulle bli skrämda då? :O Dom som man har lösa alltså :P

Hopi
0

Nej, jag skulle inte våga.. Dom får hoppa i sina stora hagar istället, eller på altanen. ;)

Keligast
0

mina kaniner är ute i trädgården..albin en gång men mimmi är ofta ute men jag skall lära henne att komma när man ropar :P hon är svår att få in igen men hon stannar alltid i närheten av mig och hon är inte rädd för något :p inte ens springande skällande hundar, mopeder m,m

Jojsan
0

jag hade Cassie lös ute när hon var lite mindre.. men hon var så galen i gräs så det enda hon gjorde var att äta gräs… :P

soten
0

Jag skulle våga

[Niike]
0

Nej jag har aldrig haft mina kaniner, eller kaninungar, lösa ute. Men där jag köpte Alpha, hade de Alphas mamma Gullet lös ute, och en annan hona. Gullet kom alltid på kvällen och hon höll sig alltid på gården. Det var inte heller några problem att fånga henne. Den andra honan gick och la sig på ett ställe där de inte kunde få tag på henne;) Men hon kom alltid på kvällen. Ska försöka kunna ha Alpha lös ute när hon blir äldre, men alltid under uppsikt då det finns både räv och rovfåglar här.