Är det snart dags?
Charlie brukar stå och vänta på morgonen så hon kan se balkongdörren och när jag kommer dit springer hon fram till sin matskål och är superglad för frukost! Det gör hon alltid, men inte idag!
Hon satt i bolådan och bara tittade lite på mig, men ville inte komma ut och äta. För att vara på den säkra sidan kollade vi i bolådan efter ungar. Det var inga där och Charlie är pigg och kry, så jag undrar om det snart är dags? Hon är mer och mer i bolådan verkar det som. 
Låter som om det snart kan vara dags. Se bara till att hon äter och är pigg så att hon inte är sjuk eller något. Hade hon ryckt päls? Isf låt henne vara och kolla om några timmar så kan det vara ungar i boet :)
//Nike
Hur länge har hon och hanen varit i sär?
#1 Hon har dragit päls ja och nu är det som en liten "kulle" mot ett hörn i bolådan. Kanske föder hon i natt? Hon har dock blivit mer sig själv igen då hon springer runt i hagen. Men hon håller sig helst nära bolådan. Jag får nog kolla ikväll igen efter ungar. 
#2 Med tanke på att Charlie hade en dålig bur i början som hon kunde rymma ifrån så har jag räknat ut att ungar kan komma senast första veckan i september. ><
Eftersom att hon ryckt päls så ska du bara låta henne vara ifred. Många kaniner blir stressade när de har bebisar i magen, särskilt när det är dax att föda. Låt henne vara men somsagt håll koll på henne och se så allt går bra :) Lycka till med ungarna, de är ju dödligt söta :D