Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 897 ggr
[MellMell]
3

Burbygge!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Till veckan ska jag och pappa försöka bygga en kaninbur för första gången…båda har tummen mitt i handen så vi får se hur detta slutar ;) 
Borde ju inte vara så svårt, eller? ;P Måtten ska iallafall vara 1x2 meter och 1 meter hög. Vår nya familjemedlem, belgiska jätten Lucas, måste ju ha något att växa i :P Bilder på burbygget kommer allt eftersom! :) Önska oss lycka till, och kom gärna med tips? och ideer! :D

(skickar med en bild på killen som ska få flytta in när buren är klar)

Tinycee
1

Åh så skoj att bygga en egen bur :)! Mina kaniner har en köpt från djuraffär. De är dock små dvärgvädurar/löwen. Så de får ju plats :)!

Du skulle ju alltid kunna bygga en bur med en trappa ner så att din lilla ninis kan gå ner till en ratgård eller något :)?

Mina förra kaniner hade en hemmabyggd bur och hade då en stor hylla att hoppa upp på där de hade mat och vatten i skålar. Under hyllan hade pappa byggt ett stort hus :)!

Våra nuvarande kaniners hus (köpt på djuraffär) går dom kanppt in i då de tycker det är lite litet :3 Vi har dock ett annat hus i stugan som är större som de bara älskar!

Lycka till med kaninbygget och din supersöta kanin :D!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se