Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 17165 ggr
Frosstis
8

Gör egna leksaker?

Har ni tips? på hur man kan göra egna leksaker? Jag ska hämta en kanin imorgon och vet inte vad jag ska göra för leksaker.. För hamstrar är det enkelt men inte för kaniner ;)

Jag har grenar, och en pall/sitthylla i buren.. Har inga andra "leksaker"! Vad kan man göra? Kanske försöka klippa till grenar så de blir som bollar och lägga in gräs eller godis? Tungan ute

Många tips? tack Skrattande

juliafrojd
0

Göm lite frukt elr godis, annars kan du ta toalettrulle och göra som en hundleksak, att du stoppar gott i rullen och typ viker kanterna! ;)

Frida-221
2

Man kan ta en kartong typ en flytt kartong och vända den upp o ner, klipp ett hål där nere så kan kaninen gå in där som ett hus. Häng upp en morot i ett snöre så kaninen får ställa sig på bak tassarna och försöka äta av den, men inte för högt lite lagom så det inte blir för svårt. Kanske inte "leksaker" men sysselsättning typ. Lycka till!

tussen12
0

göma pellets överallt i buren, kankse tunnlar? allså små 21 cm tunnlar :)

du kan också klippa av en ganska bred trästam och ta pinnarna och den tjola trästammen kan du göra en massa småhål i och lägga i pellets eller grönsaker:)

Undvik köpt kaningodis

Lycka till!Flört

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

tussen12
0

#2 skulle inte hänga upp en morot då kaninen kan kvävas av snöret :)

Frosstis
0

Tack för tips?! Kommer inte göra aktivering i buren då han endast kommer vara där för att äta och sova, han går lös i hela lekstugan :) Jag kommer nog köpa en tunnel till honom från typ biltema! :)

Ska definitivt göra så med toarulle, hade helt glömt bort! Skrattande Ska ta gott gräs och hänga upp med hjälp av klädnypa och snöre, dock är inte min bur så hög att han behöver stå på 2 ben för att kunna nå Obestämd Men jag kommer nog på något sätt! :D

Tack så mycket för tipsen!

Har också en fråga, vart sover kaniner? Måste de har mörkt som i ett hus när de ska sova? För jag har inget hus, jag har en pall som han kan gå under och över. Tror ni han kan sova där ostört? Eller måste jag köpa ett hus? Har ingen kartong.. Vet inte vad jag ska transportera honom i! Han ingen transportbur (vi slängde kattens för länge sen, har ingen katt kvar) och jag tror inte vi har en låda.. :( Kan man ha honom i knät?

tussen12
1

#5 jo visst kan man ha honom i knäet :)

Nej, Min kanin sover aldrig i sitt hus, Hon sover jämte :)

NaDa...
2

http://kaninmagazinet.se/2012/july/tvinnade-hobollar.html#comment

Den gillar mina kaniner jättemycket! Speciellt när jag gör den av långt gräs och gömmer en godbit längst in ^^

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Frosstis
0

#6 Vad bra! :)

Okej, får väl se om jag någonsin får se han sova Skrattande

#7 Tack så jättemycket, ska gå ut och försöka göra den nu! Skrattande

Klara.b
0

#7 Mina älskar dem också ^^ Dem kastar mest omkring dem, fast när det blir tråkigt äter dem upp dem!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Frosstis
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Gjort 2 höbollar och 1 gräsboll! Får se vad han tycker imorgon :) Har också köpt en kattlåda (för 66 kr, brukar de vara så dyra? :S) och plockat blåbärsris :) Ska förresten ta ut gräsklipparen så jag inte behöver oroa mig för den.

Ställde den lila hyllan bakom den stora, ville inte riskera att han skulle hoppa upp och nosa på den och så skulle den välta på honom.. Känns bäst såhär.

tussen12
0

fint!!:)

Frosstis
0

Hehe tack ;)

Jag köpte ju morötter igår, så jag har lite att underhålla honom med :) Ska stoppa in bitar i en toarulle och stänga, blir mycket skräp att plocka den :P

Kan också lägga bitar här och var i lekstugan så han får leta efter de på dagen och natten :) Hämtar honom ikväll :D

Klara.b
0

Torka lite gött gött! Som typ morötter och banan

[EllenAlicia]
0

jag köpte en toalett på ikea för 20:- på barnavdelningen :) det ska va en låda)

hur hög är burwen?

man kan ju ändå ha sysselsättningar hehe!!

www.therabbithouseblog.com/blog måste du kolla på! de e såå bra ideer!!!!!!!! :D

du kan oxå kolla på youtube. och på kaninmagazinet

kolla på djuraffärer och se om du hittar något kul och tänk först om du kankse kan göra det hemme istället för att köpa :)

Frosstis
0

#13 Har torkat ärtor :):) Orkar inte torka mer haha! Men har torkade brännässlor, och sen har jag växter i  våran trädgårdsodling.

#14 Ååh jag visste väl att jag kunde hitta en någonstans biligare.. :( Jaja men jag har den nu och jag tog pengar ur djurbössan (hade bara hundralappar i min plånbok och pappa hade ingen växel) så jag har inte dåligt samvete ;)

Vet inte hur hög buren är (har inte mätt än) men tror den är 50 cm hög.

Jag har tittat på den bloggen och fått lite ideer, ska titta igen, tack! :)

Frosstis
0

Jag har förresten 13 toarullar Skrattande Har ju hamster så när det tar slut i toaletten så ger alla i min familj dom. Så jag har på lager Skrattande (min hamster gnager inte på de ändå.. Fast han har en i buren)

[EllenAlicia]
0

#15/16 okej :) mina knainer gnager gärna på toarullar :)

mandyosv
0

ÅÅåh så fint du gjort åt honom!!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[EllenAlicia]
2

idag gjorde jag 10 sånna hö/grän bollar x)

Frosstis
3

#18 Tack Skrattande Han är fortfarande rädd för mig/mina händer :( Men jag ska låta honom "komma hem" i en vecka först, om det inte blir skillnad eller värre så kanske jag byter till Nemo..

Men han mår bra iallafall :)

#19 Ja haha Ior (som han heter) hade ätit upp alla bollarna, ska göra fler åt honom :) Han har inte ätit så mycket av höet som är i buren :/ 

[EllenAlicia]
0

fin!

Frosstis
0

Skrattande

Vet någon hur mycket kompostgaller kostar på: Hornbach och Clas ohlsson? Är ÖoB billigast på alla? Kan inte åka till JULA.

NaDa...
0

Åhh vad fin han är! :33

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Frosstis
0

Jaa, hans ansikte är såå fint (speciellt på riktigt) SkrattandeKyss

Klara.b
0

#22 Har köpt mina på Biltema, tror dem kostade 98 kr. Kollade på ÖoB men där fanns det inte. Kanske finns hos dig.

Frosstis
0

Pappa köpte kompostgaller igår på Hornbach, där kostade de 89 kr/4 galler :) Så han köpte 2 st.

[EllenAlicia]
0

finns en som säljer kompost galler på värmlandskh's sida- Köp och sälj som va till ett billigare pris så om du bopr i närheten tänkte ja