Bra veterinärer?
Hejsan!
Jag undrar om det finns bra kaninveterinärer i Västerås eller i närheten? Vill gärna veta var man åker om olyckan skulle vara framme o.s.v!
Klara & Tinycee
Ingen som vet :3?
Klara & Tinycee
veterinär som veterinär skulle jag vilja säga! ;)
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#2 Finns veterinärer som är duktiga på kaniner men tyvärr mest dem som inte kan ett skit. Så det är ju bra att TS vill ha hjälp att hitta en som kan kaniner?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det finns ju tyvärr veterinärer som inte kan någonting om kaniner :3
Klara & Tinycee
Eftersom ingen här ännu kommit på någon i västeråstrakten föreslår jag att du mailar till tex roslagstulls djurklinik, eller mälarens smådjursklinik och frågar om de kan rekommendera någon kollega som håller till i trakten kring västerås. Jag antar i alla fall att de måste träffa kollegor då och då när de går på konferenser eller vidareutbildar sig osv.
Annars föreslår jag att du kontaktar någon kaninhoppningsförening eller den skaf-avdelning som finns där du finns.. går att hitta på nätet.
Lycka till!
Kanske kommer det några andra som bor i dina trakter o vet bättre.
Annars testa googla "kaninkunnig veterinär västerås"..
Edit: ps, bra att du är förutseende och tar reda på sådant innan olyckan är framme..
En sak till du kan göra för att vara förberedd är att ha följande grejer hemma:
1 hyfsat stor påse Oxbow critical care 141 gr-påsen räcker i alla fall.. den minsta med 36gram är för lite, det räcker bara ett dygn.. (vid alla sjukdomstillstånd, då de nästan alltid innebär matvägran, vilket är mkt akut och allvarligt, då finns det ingenting annat som går upp mot critical care, många är de som skulle hålla med om att det räddat livet på deras kaniner, eller sett till att något som höll på att bli akut inte blev det..).
Bara lite tips?.
Sedan kan man göra ett helt litet husapotek för sin ninis.. Det finns det tråd om här på kif.
Minifom-droppar för spädbarn från apoteket (de finns i kylen bakom disk fråga) (mot gaser).