Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 665 ggr
Katten_
0

Motion

Hej!

Hur ofta motionerar du din/dina kaniner? När det inte regnar så tar jag ut en kanin för sig i hagen, i kanske 2 timmar, ibland mindre om jag gör de flera gånger varje dag. Cornflakes älskar snön så han ska få leka mycket ute på vintern i sele och Hage :)

Om det regnar tar jag inte ut dem, kanske om de duggregnar lite och de har tak i hagen..

Men till frågan: Hur mycket motionerar du din/dina kaniner? Och hur länge tycker du en kanin ska få vara ute varje dag?

Christel

/Christel & kaninerna! Glad

Fridaaaa
0

Mina är i Hage så fort det är bra väder.
Så lite olika, svårt att räkna ut ;) Kan vara alltfrån 4 timmar till 8-10 timmar ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Sofia1]
0

har min kanin i sele varje dag i 2 timmar och ibland far vi till vår villa och då har jag honom ute där och så kelar jag ju med honom och sånt :)

Katten_
0

#1, ok :) Jag kan inte ha dem i Hage med kompost galler om jag inte är där, jag kan börja ha de när jag har galler under och över :)

#2 ok :)

Tinycee
0

Mina kaniner får komma ut så fort det är fint väder. Alltid olika från dag till dag. Om det regnar brukar de få vara inne i 1-2 timmar. De får även skutta runt i sele då och då :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Katten_
0

#4, okej ^^ vad för kaniner har du? nyfiken^^

Fridaaaa
0

#2 Har kaninen stor bur eftersom den får så lite Motion?

tussen12
0

mina kaniner får vara ute hela dagarna, skutta i selen och sådan också såklart:)

Men om det ösrengnar ute så stannar dom  hellre inne i buren eller kelar lite i famnen:)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Katten_
0

#7 okejj :)

Tinycee
0

#5 Två stycken dvärgvädurar/löwen hanar. De är ungefär 4-5 månader :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Katten_
0

#9 vad mysigt :) Vill också ha en lejonhuvad dvärgvädur :)

Fridaaaa
0

#9 Har du bild?
För jag har korsning mellan lejonhuvad dvärgvädur & lejonhuvad kanin, så hade varit spännande att se hur dina ser ut, eftersom det är typ samma blandning :P

Beatrice_Love_Kaniner
0

mina får Motion i hagar med tak, dock inget nät på marken men det behövs inte… Och sele ibland, typ 3 - 4 gånger i veckan :P Men jag hoppar med Gray 1 gång i veckan! :D

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

juliafrojd
0

Mina får gå i hagen minst 1timme om dan, sen brukar jag hoppa med dom 1 gång i veckan, och ha dom i sele ty 4gr i veckan, sen har jag muffin lös i trädgården varje dag också!

Katten_
0

#12 okej

#13, ååh muffinKyss

[MiniPim]
0

Alla mina kaniner får Motion alla dagar i veckan, om vädret tillåter. Dem får vara i sina hagar eller i sele och koppel ^^

Katten_
0

#15 okej

Suskiv
0

Ute dagligeni Hage eller sele såvida det inte ör riktigt dåligt väder. De är ute minst 5-6 timmaar,

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

juliafrojd
0

#14 vadå: ååh muffin?

Dipsie'n'Poo
0

När det är fint väder och helg, är dem ute från typ 11-12 till 21 eller något. När det är veckodagar kommer dem ut efter skolan om det är fint väder. :)

Har dem i hagar.

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Katten_
0

#19 okej :)

#17, okejj :)

#18, blev sugen på muffins..

bambiiii
0

Hahahaha bambi mtionerar 24/7 aldrig i buren ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3