Nej, absolut inte.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Nej, inte ett dugg lämpligt.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Nej såklart, det är choklad och nötter i, de kan bli riktigt sjuka! Det är ju godis för människor!
/Christel & kaninerna! 
Jag spillde en liten plutt sånt som jag inte märkte, gick in på toa och kom till baka då slickade han upp de, de var jättelite! Orolig! :(
Självklart inte. Inget människogodis alls.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#5 inget människogodis? ;)
#6 Ja nötkräm är ju människogodis?
Man ska ju inte ge kaniner något människogodis alls?
säger som alla andra. Apsolut inte :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
#7 tolkade ditt inlägg fel, ursäkta mig?
#9 På vilket sätt tolkade du det då? :)
#9 Tolkade också ditt inlägg fel först x)
#10, jag tolka de först som att du skrev fel, att de skulle vara: inget kaningodis alls, alltså att de inte var ett kaningodis. men du mena att man inte skulle ge sin kanin människogodis :)
/Christel & kaninerna! 
#11 & #12 Okej? :P Jag kan dock bara tolka det på ett sätt xD
jag tror att #12 och jag läste förfort:)
#14 Kan vara så, lätt hänt:)
#15, jaa :3
/Christel & kaninerna! 
Vill inte vara dum, men tänk till lite grann! :) Det där innehåller choklad, som INTE är bra för kaniner, och även nötter.
Försök se ''rimligheten'' också.
#4 Om det bara var en liten klick så är det inte så farligt. Håll lite extra koll på honom det närmaste dygnet. Ärter han som vanligt? Bajsar som vanligt?
Men var försiktigare med ditt godis nästa gång. Kan gå illa, jag la en gång choklad på soffbordet och min kanin hann äta mycket innan jag märkte något. Han blev riktigt sjuk.
#17 hon skrev ju att den av misstag ätit lite? Inte så att hon matar den med det. Tror TS mer undrar om det är super giftigt eller ifall det bara är osunt att ge men kaninen inte tar skada i mindre mängd.
Man kan tänka såhär lite "Om det är onyttigt för mig är det definitivt onyttig för kaninen"
Liksom vitt bröd är onyttigt för oss… så varför ge det till en kanin? Så kan man tänka, men tillomed knäckebröd är onyttigt för kaniner, fast inte för oss.
Som andra sagt bör du ha koll på bajset och hur mycket han äter av annat osv. Du kommer märka om han mår dåligt av det… Om du märker så tycker jag det bär av till veterinär direkt eftersom att kaniner är bra på att dölja men när de inte orkar/kan dölja lägre så bär det av till kliniken
Så tänker jag utifall Akkio får i sig något onyttigt eller något han inte skulle ha.
Faktiskt.. medan jag va borta har Akkio fått i sig en bit av en klisterlapp.. Och jag var inte hemma! men han mår ju bra så
//Joanna
#19 Fast då kanske man ska skriva det? Så som det står i #0 så tror man ju att TS menar om det är okej att ge det till kanin?
#21 då kanske du ska testa och läsa hela tråden innan du ifrågasätter mig? Hon skriver i #4:
"Jag spillde en liten plutt sånt som jag inte märkte, gick in på toa och kom till baka då slickade han upp de, de var jättelite! Orolig! :("
Alltså frågade hon varken om man kunde ge de som godis/belöning eller sagt att hon medvetet gett kaninen det.
#9 Jaha, jag visste inte riktigt att det var därför! Jag trodde hon hade tänkt att ge kaninen det.
#23 vem riktar du de till? Oavsätt så bör man ju verkligen läsa igenom allt innan man kommenterar någon liknande det du kommenterade.
#24, jag menar #19. Ursäkta mig då?
#23 nej absolut inte! :/
#25 inte mig du ska be om ursäkt, tycker dock att de är så fruktansvärt drygt att alla inne på kif är såååå snabba på att peka ut allas fel utan att ens läst vad som verkligen hänt.
#26 Förlåt för jag missupfattade det, Julia.
#27 Vad vill du att jag ska göra då? du säger till mig, och jag tar det med julia via fb.
#27 inte för att vara''elak'' mot alla men jag håller lite me..
#22 Jag har inte ifrågasatt dig?
Läs vad jag skrev " Så som det står i #0" alltså huvudinlägget.
Alla läser inte alla kommentarer av olika anledningar (t.ex om jag sitter vid min mobil tar det ibland jättelång tid att ladda upp alla kommentarer vilket ju inte går att sitta och vänta på), därför är det viktigt att få med det man menar i just huvudinlägget.
#29 tycker de framgår ganska tydligt i de jag skrev..? Man kan ju testa att läsa alla kommentarer innan man kommenterar eller skita i och kommentera eller kommentera på ett trevligt sätt. Väldigt enkelt.
#31 Jag tycker att du gjorde det jo. När jag skriver att jag tror att ts menar något annat då hon lagt till de i en senare kommentar och du skriver tillbaka "fast då kanske man kan skriva det" tar jag som att du ifrågasätter hur jag tänker, utan att själv kunna tillföra något. Om du inte orkar läsa igenom kommentarerna så kommentera inte? Eller vänta tills du är vid en dator, herregud tänk lite längre.
#32Okej, jag ska se upp och ändra på det! :) tack för att du påmminde mig, gör det gärna fler gånger, för jag brukar inte skriva p åså speciellt snällt sätt jag.
#32 Du kanske tyckte det men så är det inte. Sedan får du ta det som du vill, men det är felaktigt i alla fall.
Jaha så nu ska man inte få kommentera bara för att man kanske inte har tillgång till internet på dator eller bra internet på mobil? Det låter extremt korkat?
#34 Kan du inte läsa? :) "om du inte orkar läsa igenom kommentarerna så kommentera inte? eller vänta tills du är vid en dator."
Kan du berätta var i den texten jag skriver att man inte får kommentera om man inte har en dator? Tycker de låter extremt korkat att man inte läser kommentarerna, klagar på en person som redan förklarat läget i en senare kommentar och man varit för lat för att läsa det.
#35 Nog du som inte läst min? För jag har läst din text.
Och är det många kommentarer, vilket det kan bli i vissa trådar, är det kanske inte så lätt heller att läsa alla kommentarer som det laddar väldigt segt (som det gör för mig i vissa lägen, då jag har mobilt bredband).
Men inte lönt att diskutera mer, för man får tydligen inte skriva i trådar snart längre (inte riktad till någon/några speciella)
#36 Jag har läst din, men att du är för lat för att vänta på att läsa kommentarerna så tycker jag inte att du ska kommentera alls. Thats it.
Blev de lite svårt att svara nu? Att skriva "för man får tydligen inte skriva i trådar snart längre (inte riktad till någon/några speciella)" säger trots allt sitt.
Måste faktiskt hålla med Frida om att det är mycket bättre att få med all relevant information i trådstarten. Även jag förutsatte att TS tänkte ge kaninen nötkräm och hade jag vetat att kaninen av misstag fått i sig det hade svaret sett annorlunda ut,
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
#38 Självklart är de lämpligt att skriva i #0 direkt men bättre sent än aldrig att skriva i #4 istället :)
#38 de som jag la till efter försvann i #0 därför la jag till de ;)