Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2980 ggr
Suskiv
0

Hur förvarar ni foder mm

Hur förvarar ni foder, hinder, matskålar, transportburar mm.

Jag tycker det är svårt att få till nått bra effektivt system. Det tar ju sån plats och enda stället jag har att förvara det på är i vårt minimala förråd där det även måste gå in en massa andra saker.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

[RC1393]
0

Jag har alla tillbehör utom mat och spån i lekstugan.

Jag har staplat alla kaninburar på varandra och har alla hinderstolpar i en hink och försökt ställa ihop hindren :P Skålar, koppel och sådant har jag hängt upp i korgar och på spikar.

I stallet står fodret i foderlådan och höet har vi i hökammaren och spånet köper vi från min morbror och vi tar spånet i fd sockersäckar (rymde åtskilliga 100-kg socker)

Ska ta kort och visa :)

minaninar
0

I kylskåpet.. vilket betyder att det får inte plats så mkt mat.Tungan ute

Just nu en säck pre alpin, en oxbowpåse, en cuni påse, stort paket torkade blomblad, stort paket torkade örter.Tungan ute Plus att jag har hö och hökakor i skåp, och hampaströ framme i köket, och halm i skåp. Halmen går tyvärr ej åt, då han inte bryr sig så mkt om halm att leka i..Tungan ute

Suskiv
0

Kylskåpet skulle jag inte förvara i, iaf vårt kylskåp är ganska fuktigt,

NaDa...
0

I en 10 liters tunna med lock förvaras fodret, sån där vanlig som man köper på ÖB för 50 kr typ ;)
Den resterade fodret i påsen står i vårt skafferi (som är som ett stort rum)

Allt annat så förvaras i en liten bod som jag fått att förvara kaninsaker i. kanske 1,5 m X 1,8 m stort. Men har fixat massa hyllor och hängare så att allt får plats.

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Stiinisen
0

Jag har allt i snickarboden , fast nu är den mer 'kaninbod' ;)
Bara selar , mat , hinkar , hö , halm osv osv där. ;)
Transportburarna har jag breve burarna ifall något skulle hända.

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Tinycee
0

Vi har allt till kaninerna i våran lekstuga. Hö, halm, selar, pellets, godis o.s.v. Såklart står även kaninerna där inne :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Vincent...
0

jag har hö i en stor påse,den ligger i en dun-låda.

alla mina tillbehör som matskålar, hö-bollar mm…. har jag i en påse man kan köpa på ullrade som jag också har i den dun-lådan.

pelletsen förvarar jag i en liten plast bur med skruvlock, den ligger också i den dun-låda.

I min andra dun-låda har jag hinder och transportburarna som jag "viker ihop" så att dom inte tar lika mycket plats!

HAHAHAHAHAHA…..

AkaiTsuki
0

Hö på balkongen och en påse i mitt rum av hö.

Spån i källarn i en storbal som jag fyller en påse av spån och tar upp

Pellets, stor påse med sådan knäppe på

Transportbur har jag på buren eftersom det är enkelt när jag ska göra rent toa snabbt och däri får han godis medan :)

Sen så har jag ett skåp under, där har jag verktygslåda med saker i

Jag bor i lägenhet och har mest allt i mitt egna rum :) eftersom att de blir riktigt sura om man har någonting  ute

//Joanna

Glennfisen
0

Jag har mitt hö,halm, och toalätt strö inne i ett klädföråd.. maten står i sin orginal påse på buren och borste, matskålar osv, har jag i en låda i rummet! men hade tänkt flytta ut kaninen på balkongen och då hade jag tänkt köpa lådor elle rnågot liknande att ha där ute och förvara sakerna í :)

// Sara

Dipsie'n'Poo
0

Har pelletsen i den stora påsen på golvet i garaget. Dock har jag en liten påse i en låda som jag öser pellets i från den stora påsen. Sedan har jag selar, leksaker, hinderpinnar osv osv i en annan låda. Hinderna på själva ''möbeln''. Sedan har jag spån, hö och halm på golvet rakt upp och ned. Transportbur ligger överst i en fylld flyttkartong. :)

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Suskiv
0

Intresant att höra hur alla löst det.

[Jawa´s]
0

Nu när jag bor i lägenhet ser det ut så här:

Har alla hinder och sånt i min stora garderob (som man kan gå in i) tillsammans med alla hundträningsprylar och akvarietillbehör, haha inte undra på att jag inte får plats med mina kläderSkäms
Pellets förvarar jag i en blå tunna som är köpt i något av de större varuhusen (bauhaus, jula, rusta, coop, glömt vilket…) och höbalar förvarar jag nere i källarbåset + en bal i ikea-kasse här uppe i lägenheten.
Jag har väl ingen riktig ordning egentligen utan allt är väl mer eller mindre inpressat där det får plats, men det är ju ändå ingen som ska in i min garderob och snoka ;)

Hinder tar minst plats om man förvarar alla bommar i "ikea-påshållare" (sån som många har som hö-häck) samt vänder upp och ned på ena delen av hindret och staplar på sin "kompis" så att undersidan är uppåt som ett "tak" på andra hinderstödet. Om inte det var en helt obegriplig förklaring…

Transportburar är lättast att plocka isär

Suskiv
0

Påshållare till hinderbommar var en bra idé. Det ska jag fixa. Påshållaren kan jag fästa på väggen, då får jag upp dem från golvet också.

Nån som testat att förvara pellets i sånnahär http://www.ikea.com/se/sv/images/products/sortera-avfallskarl-med-lock__20659_PE105805_S4.jpg Tänkte man kunde stapla ett par stycken på varandra.

[Jawa´s]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ursäkta bildkvalitén, men det var detta jag försökte förklara med hinderstöden.

Suskiv
0

#14 Jag förstod hur du mende, mycker smart, aka testa det med. Allt för att få mer plats.

[Luppa]
0

Hö i höladan, halm i en annan lada ;)
Foder har jag i köket i mitt stall, där är det torrt och på vintern är det uppvärmt.

Fridaaaa
0

Jag har pelletsen i en hundfodertunna.
Tomma inneburar (reservburar alltså), transport mm står ute i kaninboden. Men vill komma på ett bättre sätt att fixa det, får klura ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
0

Foder i en stor tunna, hö på pallar i garaget. Likaså halm, spån och torv. Hinderna staplar jag där dom får plats, har för många ^^

Norberg90
0

Såhär :) Foder i tunnor, hö halm och spån i superbra säckar. Matskålar, vattenflaskor osv i plastlådor.

Http://Angies-Kaniner,se

Lejonhuvad Kanin i Zobel Blå, Zobel Blå Manteltecknad och Madagaskar.

Dvärgvädur i Viltgrå

Norberg90
0

Selar, mockredskap,borstar,våg osv :)

Dvärgvädur i Viltgrå

Norberg90
0

Hinder,bolådor och transportburar ställer jag ovanpå burarna :)

Dvärgvädur i Viltgrå

Emmieline
0

ehm, jag fixade en gammal gaaderob att ha vissa saker i tex torkat ris och sånt.ska ha maten där inne med just nu står det brevid, Hö,halm och spån är ute i mitt elrullstol garage=)