Hugger i magen!
Hejsan igen, idag la sig cornflakes på sidan, och det liksom högg till i magen, sen sluta, sen igen, sen sluta, sen igen.. Tills jag öppna dörren och så la han sig på ett annat sätt sluta det, vad är det för nåt?
/C
/Christel & kaninerna! 
Vet inte, mina kaniner kan också göra sådär ibland. Dom är som helt borta och rycker och ögonvitan är framme men så rör man dom eller ngt så är det om dom vaknar till och alt är bra igen….
//Nike
Ja precis… :O
/Christel & kaninerna! 
Det låter jättekonstigt.. Tycker iaf man kan ringa sin vet. Det är möjligt det är helt normalt, men på din beskrivning låter det lite skumt. Att det hugger?
Det är inte att den sover då? Kan ju rycka en hel del i kroppen när de drömmer, men magen vet jag inte riktigt..
#3, han gör det inte nu längre?ja typ hugger, som en hund som drömmer, att de rycker lite magen och benen! #4 Hmmm kanske, vet inte riktigt ;)
/Christel & kaninerna! 
Kan det vara nervryckningar? Beror på hur det högg till. Röck det i skinnet eller verkligen "högg"?
Min hona brukar få nervryckningar vid rumpan/på sidan ibland.
Det kan det vara, är det farligt??
/Christel & kaninerna! 
Nervryckningar är inte farligt. =)
Min har bara vanliga nervryck som vi människor får, får över efter en liten stund.
Alltså att det rycker i skinnet på bakkroppen: Bunny butt twitch
inträffar oftast vid druvbajsätning och andra delikatesser.
Men som sagt, det beror ju på hur ryckningarna såg ut. Men om de verkade njutningsfulla och kaninen sedan var helt oberörd var det säkert ok.
Ja, ska hålla koll på honom lite extra :) haha bunny Vaa? Cornflakes kan göra så när han äter goda saker XD
/Christel & kaninerna! 
Precis.. betyder i översättning kaninrumpryckning.. 
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Ser ut så här ;)
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr
Ser ut som såna ryck min hona får vid rumpan, tänker jag efter är det oftast när hon äter gräs eller annat gott så kan stämma med det #10 sa! =)
#12 Hihi… Hugo vilken gosegris
snacka om bunny butt twitch
#14 Det är rent extremt ibland vad det rycker, haha. Speciellt med banan för det går ju lite tid mellan gångerna han får det. Nästan så man tror att han gör det med flit.
På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Den föredragna delikatessen alltså!
Jo min är likadan..
Ahhahah vad sött! XD XD Xd
/Christel & kaninerna! 
de drömmer sig väll bort som vi gör :) men det där rycket vet jag ej :)
#18 Din ninis har väldigt bruna tänder.. :p För mycket gottis där?
Morötter kanske?
Men väldans söt för det.
#19 nej de får nästan aldrig godis :) tänder kan bli missfärgade, men nu är de inte lika mycket bruna hehe
#20 Bra att de inte är lika mkt bruna. Inte bra för kaniner kan få karies också. Kan ha med fodret att göra ev. Hur som det är ett tecken på för mkt socker, frukt, eller något annat, har iaf min veterinär sagt. Men som sagt, bra att det är bättre!
#21 det är ju inge farligt hehe. men hon får inte mycket socker så de kan ej vara de för henne