Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 448 ggr
Taci
0

Ny kanin ..

Har lite funderingar på att skaffa mig en till kanin .. har en hona redan på ca 5 år.. vill gärna ha en hane av rasen dvärgvädur eller löwen, tror jag .. men i en egen bur. Men det jag undrar är, när dom kommer vara i samma rum (har bara en liten etta så dom måste vara i samma rum), kommer dom "störas" av varandra, att det blir jobbigt för dom då det är en av varje kön ? Har tänkt kastrera hanen isf, senare.

Jahopp, det var väl allt jag undrade ;) haha :)

Tina-A
0

Tror inte det ska vara något större problem!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

KvirrZ
0

Tror inte det blir några problem, har själv Pepsi och Isaac i samma rum och de är bara lite nyfikna på varandra och inget mer :)

- Mvh Emma

soten
0

Alla tycker att det blir problem om jag skaffar en till kanin ..

Mysofi
0

Tror inte heller det är några problem. Sofi och Melvins burar står typ vägg i vägg, iofs utomhus, men ändå XD

KvirrZ
0

#3 Det var ju för att du tänkte köpa utan lov.

- Mvh Emma

myriis
0

33: Vad har det med denna tråd att göra?

Det blir säkert jättebra. Jag har haft hanar och honor i samma rum, inga problem! Sen beror det ju lite på ifall det är en snuskig hane.. ;P

Proanders
0

#6: Varför säger du "snuskig" hane ????

För att han gör saker som hans instinkt säger honom, instinkter som är långt mycket äldre än du….

bara undrar….

hatar när man nervärderar djurs beteende!!!!

myriis
0

#7: Självklart tycker jag inte illa om "snuskiga" hanar. Det är väl klart jag vet att dem följer sina instinkter, men jag har alltid sagt att hanar som försöker para sig med en är snuskiga, men det är ju självklart på skoj.

Taci
0

Kanske var enklast att uttrycka det som "snuskigt" ? ;P Man förstår ju vad Myriis menar, det var väl huvudsaken iaf, enligt mig :)

Ok, men vad bra att det funkar, ska kika runt på lite olika uppfödningar då :) Har dock väääldigt svårt att bestämma mig för ras.. vill ha en lugn ras, därför tänkte jag dvärgvädur.. ni som har lejonhuvade (tänker då främst på teddy, Tror jag..), är dom också så lugna o fina som dvv oftast är ? :)

[Quellii]
0

#9 Enligt uppfödaren på www.fablernaskaningrd.se (Annlou) så är dom hur lugna, sociala och trevliga som helst :) Hon föder ju upp teddydvv ;)

KajsaM
0

Funkar perfekt :)

#10 Vad bra att dom är sociala :) Thihii..

twinnie
0

#9 Vill du ha en lugn, trevlig & social ras rekommenderar jag teddyn. Teddylöwen eller Teddydvärgvädur. Har själv en underbar liten och så ska jag hämta en till imorgon :) Helt otroligt att en kanin kan vara så social, tycker jag! Han tror själv att han är både katt och hund och ska verkligen vara med överallt :D Nu vet jag inte var du bor, men jag har hyffsad kontakt med flera uppfödare av denna underbara ras, eftersom jag snart ska starta egen uppfödning!

www.fablernaskaningrd.se
www.freewebs.com/ullab3lla (min hona's uppfödare)
www.sonadillskaniner.dinstudio.se

Och angående att vistas i samma rum tror jag itne det blir något problem med det heller! De flesta uppfödare har ju såkallade "kaninhus" eller "kaninstall" i mindre byggnader där de har alla sina kaniner.

huldisen
0

Ja tdv Dom är jätte snälla och goa. dock är det ju från kanin till kanin hur doms bettende är. men alla som jag har träffat så är dom goa och snälla :)

myriis
0

Tdv eller dv funkar söker jättebra.. :) Har inte haft en Tdv men min dvärgvädur är underbarast i världen. Fast såklart - Olika från kanin till kanin!

Taci
0

Tack för alla svar :)

Har lite funderingar på att köpa en från Matildas kull :)

ciss
0

Dom är ju superfina! :)

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

myriis
0

#15: Jag rekomenderar Matildas kull (från vad jag hört) så är hennes kaniner jättefina och snälla.. :)

KvirrZ
0

#15 Va kul :D

- Mvh Emma

Taci
0

Ja, dom lär va jättegoa, kan inte tänka mig annat :)