Kanin iFokus

Kanin

Etikettbur-och-aktivering
Läst 510 ggr
MangoO
1

Hur transportera?

Har en kastrerad dvv-hane och en korsningshona boendes ihop. Hanen tävlar i hoppning och ev. ska honan börja också. Så frågan är, kan dem åka i samma transport? (Atlas 20) eller i var sin, och sedan gå i Hage på tävlingsplatsen?

Har aldrig haft två kaniner som bott ihop tidigare, där av att jag frågar ^^

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

Fridaaaa
0

Säkrare för dem att åka var för sig :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vincent...
0

mina kaniner som jag tävlar med åker i varsinn transportbur, och trivs ihop sedan.

HAHAHAHAHAHA…..

[_hsleiufhbtv]
0

Mina åker tillsammans då båda är tryggare då :) men på tävlingen säras dom på eftersom det inte är tillåtet för de flesta domare att ha två kaniner på en sådan relativt liten yta. Fast för mina brukar det va tillåtet då båda är små ^^ en hermelinkorsning och en hona som blir 4 mån idag. Så kaninerna är små :)

elinab
0

Mina två reser i samma transportbur. De sitter då alltid tätt intill varandra så jag tror det känns tryggare för dem att ha varandra. Det är ju läskigt att resa med alla främmande ljud och lukter.

Men de är inte hoppkaniner, vet inte om samtransport påverkar tävlingsviljan eller så.

MangoO
0

Hm..

Tror dem får åka ihop då dem är så himla tajta :)

Hopp och skutt!

Ida Johansson, Björklövets Hoppkaniner

mandyosv
0

Om det är jättevarmt hade jag satt dem i varsinn bur bara! Annars funkar det väl i samma =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur