Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 4624 ggr
[Tilde]
0

Varför hänger örat/öronen?

Min lejonhuvade kanins öron/öra har börjat hänga, likt en dvv! Fick höra att det kan bero på värme och visst har det varit varmt, men inte idag och inte igår! Tog detta kortet imorse:

Varför hänger öronen? Han ser ledsen ut… :C

Fridaaaa
1

Har han inte ddv i sig då? :)

Hur gammal är den?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

louise1993
0

Jag har en harkorsning som fäller sitt ena öra om har har ätit eller druckit dåligt, ganska praktiskt men märkligt..:)

/Louise Andersson
Hasselöns Kaningård

Ljusta
0

Kollade in på din blogg, och det ser verkligen ut som att din kanin har Dvärvädur i sig på öronformen. Och då kan du förvänta dig att öronen inte blir helt ståendes framöver. Vet inte om uppfödaren sagt att det är ett rent lejon?

Ljustadalens kaningård

[Tilde]
0

#1 Tror inte det! Jag är faktiskt inte 100% säker, men jag fick veta av uppfödaren att han var lejonhuvad… Å andra sidan sa hon också att det var en hona, vilket det inte var. Obestämd Han är ca 5,5 månader gammal nu.

#2 Hmm.. Han äter ju alltid sina pellets och hö och jag ser honom dricka ofta också, så det borde inte vara det. :/

#3 Oj då! Förvånad Mjo, jag har fått veta att han är lejonhuvad, men jag började nästan få mina aningar när örat har börjat hänga. Dock tycker jag att han är ganska gammal för att det ska hända nu? Han är 5,5 månader ungefär.

Fridaaaa
1

#4 För ser ut som en ddv eller lejonhuvad ddv i ansiktet med när han sitter så, och öronen ser ju precis ut som en ddv öron :)

[Tilde]
0

#5 Hmm… Det är möjligt att mamman var dvv eller lejonhuvad dvv. Jag minns faktiskt inte hur hon såg ut förutom att hon var mörk (svart eller mörkbrun). Det var inget jag tänkte på då när vi hämtade honom (jag var ju nybörjare på kaniner också Tungan ute)..

[Tilde]
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här är en till bild som jag tog imorse när hans öron hängde; denna är framifrån (ursäkta den dåliga kvalitén):

[Tilde]
0

Ser han alltså ut att ha dvv i sig? Förvånad

Fridaaaa
0

#8 Ja jag tycker det, lite lik min Flizan?
Hon är ju lejonhuvad kanin/lejonhuvad ddv :)

[Tilde]
0

Jo han är faktiskt väldigt lik Flizan, nu när du säger det! Flizan är väl lite fluffigare dock, men Willow får ju bara mer och mer päls (speciellt i ansiktet) ju äldre han blir Tungan ute

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Flizans öron står dock rakt ut haha
Men din har ju något längre så :) (ser det ut som i alla fall) :P

[Tilde]
0

Kan försöka mäta hans öron ;) Hur långa öron brukar en lejonhuvad ha? Och hur långa har en lejonhuvad dvv ungefär? Förvånad