Ute på vintern?!
Jag känner att jag har lite panik! Hur liten kanin kan vara ute på vintern? Vår kille är nu 12 veckor, dvv rex. Kommer han kunna vara ute i vinter? Vi har ett förråd med stort fönster som visserligen inte är isolerat men jag tänker att han kanske kan va där om det blir superkallt eller oväder? Vi har en utebur på ben med ett hus i som jag kan proppa med halm. Eller ska vi ta in honom?! Hur stor risk är det att han börjar skvätta kiss inne, gör alla hanar det? Många funderingar från orolig och nybliven "kaninmamma"(är ju egentligen min dotters kanin)
Kaniner har svårare att hantera sommarvärmen än vinterskyla.
Bara han står i en bur med 3täckande väggar och tillgång till halm att boa med skll det inte uppstå några problem.
Sen skall kaninen ges ljummet vatten 2ggr minst då det är frost ute.
Fri tillgång till hö ger lite sysselsättning så dem kan hålla värmen.
Detta är allt för att en kanin skall syå ut i vinterkylan.
Sen riktigt kalla nätter är det till en fördel att ställa in en bolåda som kaninen kan boa i.
Vi ärknar me dtat våra nyfödda kaniner 6 dagar idag, ska klara vintern utan problem. De är leveransklara i oktober och minst en stannar och kommer få bo ute.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Klart att han kan vara ute, har 4 veckor gamla ungar som kommer att få vara ute i vinter.
Jag har tre vuxna hanar hemma och bara en skvätter om det inte finns andra honor i närheten… så alla skvätter inte :) annars kan man stoppa plast på väggen bakom buren.
Alla mina kaniner bor utomhus året om men de bor i en oisolerad friggebod (en-två cm tjock vägg bara) men det drar inte där iaf. :)
#1,2,3 Ok vad bra! Han har ju bur med 3 täckta sidor och framsidan är täckt en liten bit där bolådan står. Han gillar sin låda och har en riktig mysgrop därinne! Med ännu mer halm så blir det säkert bra. Men visst har jag fattat rätt att man inte behöver isolera? #4 ok vad bra:-) vi har ju inga andra kaniner han behöver ha revirtänkande mot så det kanske inte blir så mkt skvättande… Tänkte oxå på att man kan ställa ngn plast eller så mot väggen annars, om han nu skulle flytta in….