Dräktig?
Hej, Min kanin kanske är dräktig.. Jag vet inte riktigt om hon är det pga tjuv PARNING. Om hon är dräktig har hon varit dräktig i ca 2-3 veckor typ. Kan jag se på något sätt att hon är dräktig??? Jag är väldigt nyfiken om hon är det eller inte. Så vore väldigt tacksam för svar! ;) :)
…
Det går inte alltid att säga med säkerhet ifall en hona är dräktig, förrän man ev känner fostren. De dräktighetstecken som finns kan även lika gärna vara skendräktighetstecken. Så du får helt enkelt vänta och se.
Oki tack, men kan man känna bebisarna i magen? I sånt fall hur och hur känns dom?.;)
#3: Ibland kan man göra det, det är olika på olika honor. Och det brukar oftast bara gå när det är några enstaka dagar kvar. De brukar kännas bak, mellan bakbenen i princip. På en del honor har jag inte känt några bebisar alls trots att de varit dräktiga och på andra honor har jag bara behövt lägga handen lite lätt mot magen för att känna rörelserna.
Du kan ta kaninen till veterinären och göra ett ultraljud. Då vet du säket om hon är dräktig
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Oki tack! Men hur mycket kostar ett ultraljud??
de kostar olika beroende på vilken veterinär du åker till
ok