Kanin iFokus

Kanin

Etikettköpes-säljes-transport
Läst 804 ggr
Tindrah
0

Hermelinhonor säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jaha , försöker igen att lägga in det om hermelinhonorna. Om ni ska bråka och tjaffsa, snälla gör det inte här!

det är två hermelinhonor som pga av vissa omständigheter som inte behöver dras upp här måste säljas, på fredag är dom 6v och 5 dagar gamla, och dom äter pellets , hö mm, Friska och pigga innekaniner.

Tindrah
0

Andra bilden

Tindrah
0

Sista bilden

Tribe
0

Kajsa, kan du låsa den här tråden så ingen skriver fel saker här ?

KajsaM
0

#3 Nja inte än. Hon har bett om att dom ska låta bli så.

Elina.
0
KajsaM
0

#5 Det måste Lotta bestämma.

Tindrah
0

Snälla visa bara hänsyn, är ni intresserade av kaninen/kaninerna så skriv gärna, men vill inte att det blir som sist nu.. viktigaste är att dom kommer till ett bra hem!

myriis
0

Borde ni inte kontakta typ djurskyddsmyndigheten eller liknande? Eftersom det tydligen itne var tillåtet att sälja dem under 7 veckor?.

Nereida
0

Dom blir ju licksom snart 7 veckor, det kommer att ta jättesnabbt, så varför klaga?

myriis
0

#9: Om det är olagligt så äre ;)

Tindrah
0

#8  snälla förstör inte det här också, låt mig få en chans att hitta ngn ev köpare till kaninerna. de är 6veckor och 5dagar på fredag, tror inte de skulle bry sig. samt att jag läst att dvärgkaniner kan säljas fr 6veckors ålder. tänker du anmäla alla djuraffärer som säljer 6veckor gamla kaninungar? leta igenom blocket, där finns massvis! så snälla ge mig bara en chans att hitta ett hem åt dom, och förstör inte detta också

Tindrah
0

#10 det är ej olagligt, och jag ber er som bara vill förstöra för mig igen, låt bli.. :(

myriis
0

#11: Lagen är lagen. Ring och fråga ?

Denna kommentar har tagits bort.
Tindrah
0

#8 och om det mot förmodan spelar så gigantiskt stor roll för dig att de ska säljas på söndagen istället för på fredagen så tycker jag att du kan säga "sööndag" till dig själv högt några gånger och sen lämna mig ifred. ni vill ju inte ge kaninerna en chans!

KvirrZ
0

Hos djurskyddsmyndigheten står det att kaniner ska hållas med modern till de är minst 6 veckor. Vill ni hellre att hon ska avliva ungarna? Låt henne få chansen att hitt bra hem.

- Mvh Emma

Tindrah
0

Trevligt.. VILL BARA TACKA ER SOM FÖRSTÖR FÖR MIG! VARFÖR GÖR NI SÅ HÄR?? JAG FÖRSÖKER BARA HITTA ETT HEM TILL KANINERNA MEN NI KAN INTE LÅTA MIG VARA IFRED, NI BARA MÅSTE TRYCKA NER MIG HELA TIDEN!! ngn av er skrev att ni bryr er mkt mer om kaniner än om människor, inte i det här fallet.

Nereida
0

#16 - Exakt ^^

Tindrah
0

ja ger upp på den här sidan nu..

myriis
0

Pff. Att grunda sina åsikter utan att ens kolla om det stämmer..

Tindrah
0

meddelande #17 - ni vet vilka ni är, och jag förstår verkligen inte vad ni får ut av detta

KvirrZ
0

Att bry sig mer om kaniner än om människor är inte smart det heller då alla individer ska vara lika mycket värda vare sig det är kanin eller människa.

Jag tycker att det är bra gjort av dig Tindrah att försöka hitta ett bra hem till dem trots allt här :)

- Mvh Emma

myriis
0

#21: Ingen aning om vem det är :P Inte jag och kanppast Elli eller Elina.

KajsaM
0

Hon försöker bara, vilken är bra gjort. :)

Tribe
0

SLUTA skriv i hennes tråd.

twinnie
0

Det finns ingen lag på när kaniner ska säljas. Det är vad Jordbruksverket rekomenderar.

[Quellii]
0

Jag hade gärna tagit mig an både mamman och ungarna :) Men tyvärr bor jag i Boden :/

SagaoAlfred
0

Jättesöta kaniner!

Jag skulle gärna ta tjejerna, men har tyvärr varken tid eller plats för fler kaniner just nu.
Hoppas att du hittar bra hem åt dem snart iaf!

Har du lagt ut en anons på blocket? Kanske kan he upp lappar i typ några mataffärer eller nått? (:

Nereida
0

Säger som SagaoAlfred ;) Lägg ut en annons på blocket, sätt upp lappar i några mataffärer lr ngt ;D

Tindrah
0

tack för responsen! Jo jag har lagt upp en annons på blocket nu också.

#27 - vad synd :S

Tindrah
0

Hon är dock inte säker på att båda är honor längre, den mörkare är ev en hane, får ta en titt på det där.

FruMolin
0

Du får jättegärna höra av dig när du vet om det är en kille eller tjej!

SaraB
0

Kan man inte bara låta Tindrah försöka sälja sina ungar?! :/ Om man tycker något är fel kan man ta det i en privat diskussion med henne!

kanin
0

Håller med #33

Mymlan
0

Varför sälja dem så tidigt? varför så bråttom?

Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.

I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.

Smile to the world, than the world smiles to you

Tindrah
0

#35 - lång historia,

men nu har ja hittat hem till flickorna,  de bor nu hos min granne! (fick komma dit idag) Dom ska ha dom på prov i  två veckor för att se hur det blir för deras föräldrar var inte så säkra på att ta hem ytterligare två kaniner. Men jag hoppas att de får stanna där

Earny
0

Jag tycker att så länge de inte är under 6 veckor så är det inte sådär jättefarligt. Det är konstigt för när jag köpte Bambi i djuraffären så hade hon precis fyllt 8 veckor så hon måste ha varit där när hon va 7 veckor

KajsaM
0

TindraH: Gud vad roligt! Hoppas att dom får stanna där :)

Shadow.B
0

sööta ungar :D

Shadow.B
0

oj synd att du bor i söder.. ;(

Shadow.B
0

om du nu hade fåt tillbaka dom så hade det funits en chans att jag skulle kunna ta en och ta hamd om :D men som sakt så är det också så att jag bor i norr och du i söder..

Tindrah
0

#41 den ljusa honan har jag fått tillbaka nu,.. dom kunde inte ha båda två. Är du intresserad så får du mer än gärna mejla mig på jagematilda@hotmail.com då jaginte har någon plats för dom

Clariiz
0

Är eventuelt intresserad.. men tror dock du bor för långt bort.. :/

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Tingeling
0

Hej, jag vill köpa en. vart bor du?

Svara på min Mail. alexandra.elfstrand@hotmail.com

Tack på förhand.

_Anna93
0

åå herregud va söta jag smälter …

Stina_92
0

vad bor du?

Stina_92
0

vad bor du?

myriis
0

#47: Tråden är jättegammal! Tror Tindrah har sålt dem!

Moonstrike
0

söta va dom iaf :)

Stravaganza
0

Du kanske har sålt dom nu, men annars så undrar jag hur mycket dom kostar och om man mste köpa båda två?

ciss
0

#50: Den ena är såld för länge sedan och troligen den andra också.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se