lite frågor
Jag har lite frågor som jag undrar rätt så länge över:
1.Alfred är livrädd när man ska klippa hans klor,jag lägger honom i en handduk som i en av artiklarna men han lyckas ALLTID ta sig ut.när man ska klippa klorna på baktassarna är det som värst!Sammtidigt som man klipper drar han i benet för att få loss den,då är jag rädd att jag ska klippa fel,vilket jag gjort redan 2 ggr!! ''/ Hans klor är rätt så långa nu och han river jättemkt,hur kan jag få honom att inte bli rädd,kan man inte fila ner klorna på något sätt??
2.Jag har spån på botten av buren och det flyger jättemkt ur buren varje gång han hoppar,så jag funderar på att byta till halm.Men jag får en känsla att det är mkt hårdare och inte lika mysigt som spån :S är det sant??
3.Alfred är född 10 mars och är 3/4 mån (tror jag,rätta mig om jag är fel ^^).Han biter på allt,särskilt armar,lår och händer,inte hårt och det blir inga marken fast endå det är obehagligt…Kan det vara möjligt att han är i tonåren???
4.Ibland hans bajs ser annorlunda ut,det ser ut som en korv (typ) som består av små bajskulor,kaninbajset ska juh se ut som kulor inte 'korvar av kulor' (haha) Vrf ser det ut så??
5.Varje morgon (6 på morgonen) springer alfred runt i buren som en riktig galning!!Vrf gör han så?
6.Han har fortfaranade ränder i pälsen,(vissa tror det är bebispäls) ska han verkligen ha det så länge???
Jag tror det var alla frågor jag har sålänge!Hoppas ni kan ta er lite tid och svara på dom ;)
1. Har också en kanin som gärna sprattlar. Hon hatar att klippa klor! Det bästa är att vara två när man klipper hennes klor och vara bestämd!
2. Tror kaniner trivs lika bra med båda
3. Ja, han kan vara i tonåren. När han biter dig kan du lyfta upp honom och säga "nej"
4.Hum, är det inte löst då?
5. Mina innekaniner har också gjort så. Det är för att jag brukar släppa ut dem när jag vaknar, då brukar dem lära sig "väcker jag matte får jag komma ut!"
6. Ingen aning. Tror inte ränderna skadar honom, så det spelar väl ingen roll?
Tack myriis för dina svar!!:D
4.Bajser är inte löst,ser ut som en vanlig bajskorv fast av kulor :S
6.Det skadar inte honom nej,men det ser inte så vakert ut heller ;|
#3: Hm, han verkar inte må dåligt eller så då?
Nä, ränderna kanske inte ser vackra ut.. men det är sånt man får leva med ;) Tror dock det försvinner efter ett tag.

Bajset kan bli så efter han ätit sitt eget bajs. Alltså, kaninen äter ett par kulor, och de kulorna kommer ut ihopklibbade typ ;P
Isaac får också så ibland, ser ut som ett litet brunt pärlhalsband xD
- Mvh Emma
#5 #6 ja så ser det ut typ…#6 haha,pärlhalsband…den var juh bra ^^
Tycker att myriis svarade väldigt bra på frågorna ^^
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
En fråga till,varje gång jag ska fixa spånet i buren försöker alfred hugga mej i handen,spånet brukar ligga i en hög så jag brukar fixa den med en pinne sen han förslkt attakera mig,och samtidigt som han springer mot min hand morrar han exakt som en hund!!
#9: Kaniner ska aldrig bete sig sådär och försökta attackera dig..
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
hmmm…vrf gör han så då??Försöler han skydda sitt 'revir'??(buren)

# 9 Exakt sådär gör min nin Sofi också, fast när jag ska ta ut henne ur buren eller hagen… Jobbigt!

Kan svara på fråga 4 :)
Det bajset innehåller nyttiga ämnen som kaninen behöver. Kaninen äter alltså det lite lösare blanka bajset så det ska man inte ta bort.
#8: Man tackar.. ;D
Jaa myriis,du svarade jättebra!!;D
nån som vet vrf han vill hugga min hand?? :O

Han kanske inte gillar dig, eller är rädd eller nåt.. xD
Inte gillar mig??Han är så bara i buren(ibland)Annars är han rar och så,men kan nafsa lite på kläderna iaf
Ååååh,jag hade honom ute i soffan och han bet mig och mamma och soffan heeeeelaa, tiden!!!Så jobbigt!!!Vad ska jag göra för att han ska sluta bita oss???

Men säg ifrån! Så får han absolut inte göra. Ta ner honom från soffan!
Moses lärde sig genom att jag sa "Nej" samtidigt som jag satte honom någon annantans. Tillslut fattade han att Nej betyder att så får man inte göra.
Jaa,fast om han springer på golvet kan jag inte titta på honom lika mkt och då kan han passa på att pita på några sladdar…
Nu när jag tog ut honom var han hur go som helst!Jag satt och vek kläder och han skuttade runt mej hela tiden!!Och han har inte bitit mej en enda gång!!Jag tror han var sur på mej för att jag sa att hans ränder på pälsen är fula XD När jag sa att han var jättesöt slutade han bitas!!Haha,galen kanin jag har!!Värst vad känslig oxå!!

Han kan få en elchock och i värsta fall dö om han biter på sladdar. Så jag tycker inte du bör ha honom ute sålänge sladdarna ligger synliga.
jag tror inte han kommer ut på några dagar eftersom han fastnade i buren med sin fot :'''''''(
#23 Mår han bra då?! Det var pga det jag fick avliva min Busan :'(
- Mvh Emma
#25 Okej, fastnade han i gallret eller? Det gjorde Busan och vred av benet så hon kunde inte ens stå på det utan att ramla ihop :''( Jag fick bära på henne hela tiden innan vi kom till vet.
- Mvh Emma
jaa,han hoppade upp på buren och jag gick fram för att ta ner honom så när han hoppade ner fastnade han….:'(
hoppas han inte brutit något :''''(
#27 Okej :/
- Mvh Emma
#28 Om han kan stå och rör på sig så tror jag inte att han har det.
- Mvh Emma
Han springer som vanligt och äter hö….jag tro inte han brutit något…:D
#31 Bra, då har han nog inte det :)
- Mvh Emma