Foder?
Min kompis sa att man inte behöver pellets/blandfoder på sommaren. Är det sant?
??

Man behöver inte det, men man får ha det om man vill. :)
#2 Okej, men blir dom inte hungriga då?

nja de beror la på om dom får vara ute mkt i Hage och äta gräs och om dom har fri tillgång till hö och så. Då ska dom inte behöva foder utan då är dt nog mera som lite godis :)
Okej :) Men kan jag minska med foder då? FÖr hon är ute mycket och äter gräs :)

Visst kan du det :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vad bra!

Bra.

#9 Hon undrade väl bara om det var sant :)
Man behöver egentligen aldrig ha blandfoder/pellets, däremot undrar jag varför din kompis påstår att det är just sommaren man inte behöver ha det på
Kaniner kan klara sig utan varken pellets eller blandfoder.
och då menar jag att dom klarar sig bra :)
Okej, men blir dom inte hungriga?
#14: Nej, dom har ju fri tillgång till hö och vatten och får grönsaker/frukt.. (hoppas jag)
Pellets å blandfoder är mer som ett tillskott. Det är vad jag har hört, själv ger jag mina pellets.
#15 Jaa, fast min kanin äter typ hela tiden!
#9 Ja, jag undrade om det var sant. Låter lite osant.
#16: låt h*n göra det då ^^ Dom kan inte bli tjocka av hö.
Okej :)
Som skrivits är pelletsen tillskottet och de behöver egentligen inte pellets. I naturen äter de ju bara gräs och grönsaker och skott och saker dom hittar, de äter inte pellets - det finns inga pellets.
Men de tama kaninerna ska alltid ha fri tillgång på hö (alltså torrt gräs), gärna också färskt gräs på sommaren, vatten och frukt och grönsaker. Då klarar dom sig bra och behöver inte pellets alls.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#11 : Jag är hennes kompis och vet du varför jag tror att dom inte behöver det ? Därför att det finns färskt gräs då ju
#21: Ja, men hö är ju torkat gräs så de har ju gräs året om (torkat eller färskt).
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]