Herregud...
Hur kan det finnas en kaninras som "English lop" och alla angoraraser. Tycker nästan synd om dom xD Är dom tilllåtna i sverige? Någon som har en? 
Engelsk vädur och angororna är tillåtna/godkända i Sverige, ja.
Vet åtminstone en uppfödare här på KIF som föder upp Satinangoror.
Dock skiljer det en aning på hur "våra" angoror ska se ut i Sverige, enligt den Nordiska Standarden, jämfört med hur de kan se ut utomlands.
Tillåtna? Alla kaniner är ju tillåtna att ha. Rasen English lop heter Engelsk vädur i Sverige.
#1 #2 Okej :)
Varför skulle de inte vara tillåtna?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Har angora och skulle inte förstå varför man ska tycka synd om dem. Engelsk vädur är det då lite synd om faktiskt. Men tyck hellre synd om perserkatter och mopshundar som inte kan andas ordentligt :p
#4 vet inte, undrade bara :)
#5 Jo håller med :) Nej men syftade mest på engelskt vädur.
Svärmor har satinangoror, inte synd om dem?
Det enda som är synd är att dem inte lever lika länge, oftast inte mer än 4-5 år.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#7 Nej men syftade på den långa pälsen som visa ser ut att ha, förlåt för att jag kanske tycker lite synd om dem 
#8: Fast de bilder du sett antar jag du kikat på google och som inte är tagna i Sverige? Här är det lag på att angoror ska klippas var 3:e månad (eller om det var var 4:e), så pälsen är inte såpass lång som de extremexempel som finns utomlands.
#8 Dam klipps/rakas ca var 3-4 månad, så dem får inte så jättelång päls, inte mer än t.ex en teddy :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 #10 Jaha okej då är det okej tycker jag :)
#6 Ja precis. :D
Hehe undrar hur uppfödarna gör för att dem inte ska trampa på öronen :/
#12 Ja! Där tycker jag aveln har gått för långt för att det ska vara för djurets bästa.