Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 457 ggr
volly04
0

Rinnig nos...

Min hoppkanin har en ganska rinnig nos just nu… "Snoret" är inte gult eller grönt utan genomskinligt. Han har haft det tidigare men betydligt mindre och jag börjar bli lite orolig om det skulle kunna vara något som han inte mår bra av. Han verkar inte slö och äter och dricker precis som vanligt.

Finns det något som skulle kunna hjälpa mot det? Något man kan göra så att det försvinner??

Kolla gärna in min blogg!

Mvh Elin

[JBTVD]
1

Han kan vara allergisk mot höet som flyger runt i luften? Bor han innomhus eller utomhus? Prova att köpa briketter istället. Finns hos oxbow tror jag :)

minaninar
1

Kan va någon allergi. Men är han bara fuktig runt näsborrarna, eller menar du att det kommer mkt snuva?

Jag skulle nog diskutera saken med veterinär på telefon kanske.

Det enda jag tänker är att du ska vara uppmärksam: första teckenen på att kaninen andning börjar låta, rossla, väsa, pipa el dyl. Så ska man åka in. Jag har själv erfarenhet av hur snabbt det kan gå att bli allvarligt mellan att man först hör andningsljud och rosslingar och att det är akut. Bara på några timmar nämligen, även om kaninen själv i övrigt verkar pigg under tiden och hoppar runt..Rynkar på näsan Det gick bra, men för att vi åkte in. Annars hade han nog dött trodde vetten.

Det behöver ju inte utvecklas så alls, men något att hålla koll på.

Annars låter det ev. som lite allergi.