#1 Söt :3
//Julia
#1 riktigt fin!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
#1 Åh vad fin! ;3
Usch, 8 dagar kvar av sommarlovet :c
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
4:a???
HAHAHAHAHAHA…..
Hundarna vaccinerade och klara. Eller ja, Grim behövde visst inte vaccineras. Glömde bort att det är var 3:e år nu för hans del. Men Evi fick sin 1-års vaccination i alla fall. Efter det storhandlade vi och nu sitter vi och kikar lite på dinosaurieprogram på tv.
Skolan börjar imorgon…
~Baby, it's your life, your choise!~
#7 Usch :/
Hälsningar Jossan
Kika gärna in på min blogg: http://www.kaninhopparen.blogg.se
Har varit i kalmar hela dagen och kollat lite :)
Pappa o vi kollade på en lägenhet, och han fick den!!:D
Fett bra!:D
Plockat och torkar…
Äppelblad och maskrosblad!
Letar hallonblad! :D
Guud! jag vill ha en till kaniiin!
Ska kanske få min 3dje till våren! :D glaaaaad!
vill ha en lejonhuvaad :) finns de vita lejonhuvade med svart i pannan? :D
såån vill jaaag haaa ! :D
/Christel & kaninerna! 
Ska gå till TVn nu och kolla projekt runway som börjar 21.00 :)
//Joanna
ooh project runway :D De vill jag sseee :3 #11
/Christel & kaninerna! 
Har haft en upp-och-ner-dag känslomässigt, men nu är det dags för myskväll. Gör en jordgubbssmoothie och sjunker ner i soffan, blev lite kyligt nu på kvällen. Annars hade jag nog spenderat den ute - hade behövt andas frisk luft.
#12 Näe.. hade tagit fel.. det är inte förens 22.00 :(
//Joanna
Ja jag såg det :( Blev så besviken xD #14
/Christel & kaninerna! 
#15 Jag med faktisk hade sättit mig så bekvämt i soffan och sen hör jag "bla bla patrick" och bara whut D8
//Joanna
Haha jaaa! jag hoppade till och med över min favvo scen i ett annat program för att kolla :( #16
/Christel & kaninerna! 
Min dag har varit som en berg och dal bana.. med mycket dalar.. Nu känns det hyffsat bra igen, så snart ska jag krypa ner i soffan och se på Prodjekt runway med lite nyplockade hallon.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
#18 (y) :)
/Christel & kaninerna! 
Jobbat hela kvällen. Ska sova nu, jobbdag imorgon med fast dagen puh hehe :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Mobilen är helt paj! :((
Touch sönder. Kan inte smsa. Konstig ringsignal som jag inte kan göra något åt. Massa skit reklam. AAAAAGH *suuuck*
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Wiiiihooooo :D Ska få en till kanin i september! alltså några veckor kvar! :D måste bara hitta en :3 Lillasystern ska också få en :D
/Christel & kaninerna! 
Igår var jag och plastade tänder, iAd ska jag runtgas i en slags "tunnel" som dem gör på film… cx Och i morgon ska jag dra ut en tand… Hårda dagar :// Men är glad ändå pgr utav Nemo! :3
1 vecka kvar tills skolan börjar! helt okej med tanke på att jag haft lov sedan 25 maj 
#24 25 Maj?! :O Tusan vad lyx.. ;)
Själv börjar jag skolan på tidsag.. Ska köpa lite skolsaker idag så att man är förberedd för att möta proven igen..
~ Kram Nadja ♥
#25 jajemensan! Och i de här läsåret blir de 31 maj då jag tar studenten ;)
Ensam hemma…..ska nog städa mitt rum (blää) Och kolla till växterna jag håller på att torka kanske…..:)
Känner mig som en riktig soldyrkare… Delar en machiato med mamma, och sedan ett ordentligt pass på gymmet följt av ett dopp i havet.
#28 åh vad mysigt! :D
Kan inte stå ut, tittar på annikas rexar och bara dör!
Jag längtar till våren!
Meeeen! JAG HITTAR INTE EN LEJONUPPFÖDAREE :(
Annikas dalmatin är jag sugen på, och den är lev då jag ska ha en kanin, men men, ska hitta lejonhuvad också till lolo och kanske mig..
/Christel & kaninerna! 
AHH, kokade nudlar åt mig och satte på den tillhörande såsen. Min mun brinner >.<
~ Kram Nadja ♥
Åh jag älskar nudlar :)
/Christel & kaninerna! 
Jag med, och dessa var så goda innan man satte såsen på.. ;)
~ Kram Nadja ♥
Haha xD
/Christel & kaninerna! 
Jag tror jag seriöst behövde hjälp med att andas för en stund sen, kändes som jag skulle falla ihop.
MiniPim, min älskade MiniPim. Jag kan ge mitt liv till dig, du förtjänar mycket mer än detta när du gör såhär. Du hoppar 50 cm, helt plötsligt. Ikväll ska jag ta bussen (har jag bestämt) åka till ica och köpa havregryn, russin och dina favoorit saker så jag kan göra något gott till dig.
<3 50 högt, och även 50 långt sen. Vad är detta?
#36 nästan Elit,
men i Elit är det 80 cm långt också!
HAHAHAHAHAHA…..
#37 Hihi :'''D jag får väll träna på det! :)
Yay, idag kom mitt Sims 3 Husdjur. 
Skit år! Har bara haft massor med otur i år, först så tar en hona inte hand om ungarna så dom får jag mata, den andra honan blir sjuk och dör, Idag födde Breesan en levande bebis men bebis två fastnade och båda dog, hon har klarat alla andra kullar tidigare jättebra.. Vila i frid Spjutstorps Plingeling :(
// Hanna
www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner
Medarbetare på lejonkaniner.ifokus
Min tös är så fin
funderar på att köpa en lejonhuvad kaninhona, en vit dvv (kön spelar ingen roll) och massor av hermeliner :P :3
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Trött som rackarn.
Ska snart ta in Alex från hagen. Min pojkvän var snäll att ta ut honom där idag så han med fick skutta lite ute :)
Ska äta stekta grönsaker med kyckling och chilli ikväll :D Älskar 
#44 Åhh.. det låter fett gott… ^^
Idag fick Nemo en björkkvist. Han åt upp alla blad… men grenen ligger kvar. Haha, kräsen liten skit. ;)
Nu sitter jag här på internatet :)
//Joanna
#47 Vart? :) Antar att det är skolstart på gång ;)??
blä, idag är det den sissta onsdagen av sommarlovet - saknar dock kompisarna!
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
Skit också, jag vill vara med en kompis imorgon.. .Men vad händer? Joo, igår gick det inte, idag har vi en gäst och imorgon ska vi troligen åka bort till stan och göra något som mina föräldrar vägrar säga? -___-
#48 Sötåsen naturbruksgymnasie :)
//Joanna
Upptäckte idag att Frasse var alldeles kladdig i ansiktet och hade vitt snor.. Torkade bort det för att se hur snabbt det kom tillbaka. Tog inte lång stund. Suck! Lär väl vara flytten hem som utlöste det I guess.. Få se om jag får tag på någon vettig veterinär. 
Imorgon börjar skolan. Så jag måste lägga mig nu så jag kommer upp… annars gör jag inte det. 
Selarna är jätte fina. Ska sätta på Tinkys och Las i helgen så de får börja vänja sig…
Vill färga om håret. Men Vilken färg?? :P
#51 Hur är det? :D
Är det bra? :D
#55 ROSA! xD
---
Haft hamster ute i hagen, medans sötkaten satt i en liten kartong brevid och var frestad av den lilla 'råttan' ;)
~ Kram Nadja ♥
#56 Väääääääääääldigt myycket info o_o
//Joanna
#58 Akkio då? ;)
Chillar han bara , eller ? x]
Jag vill med börja där! x]
#59 Neeej nej ^^' Man måste skriva kontrakt innan man får ha med sig djur.. jobbigt att ha hund med. Teoriprov, praktiskt prov + 500kr ifall hunden förstör någonting och man får tillbaka det ifall den inte förstört något.
Skrivit på det men måste ha målsmans underskrift :)
//Joanna
Sista veckan på sommarlovet och den är redan så grym som den kan bli! ^^
#57 Haha nej aldrig ;) Avskyr typ rosa xD
Nej blir någon "vanlig" färg ;)
#60 Smart ju tycker jag :)
Då har man beställt tid till Hedvig nästa onsdag.. Han ska kastreras.. En aning orolig, men de löser sig ^^'
Vill inte förlora min pussgurka…
// MT ♥
Måste in till stan & till AF. Tur att man slipper dem snart…
Behöver köpa saker inför skolstarten med men får bli när jag får löningen :)
Drar med mig mamma till Göteborg för att titta på saker inför skolstarten samt försöka hitta lite kläder. Äter även ute och njuter av solen. ❤
Otroligt vackert väder ute, ska nog äta frukost klart och gå ut och dra i mig lite d vitamin och se på när långöronen springer runt ute ^^
~ Kram Nadja ♥
Får med en kanin ner från stockholm imorgon :'D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#67 Varifrån? :D
~ Kram Nadja ♥
#68; Kolartorpet :D (tror jag stavade rätt xD)
-' Malin Hultman
#69 Kul :) Känner ett par kaniner därifrån, hur snälla som helst ^^
~ Kram Nadja ♥
Irriterad till Max!!! Kräftskiva på lördag, sett fram emot detta som fan, men nu är det kaos på jobbet med flera sjuka så är inbeordrad natten hela helgen!! * STOR SUCK*
Får se de positivt!! Jobbar 100%, å får hoppa in extra på helgen, dessutom natt, ger jäkligt Goa pengar =D =D En tröst om något ;-)
#72 Haha ja det är ju fördelen med att bli inbeodrad att man får dubbelt betalt (så är det på de flesta arbetsplatser vad jag vet i alla fall).
Jag är ledig hela helgen, mig kan dem inte inbeodra eftersom jag är vikarie ;)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
:D
Weeii, trailern till vår musikal är klar :DD
Sjukt jobbigt att göra den, men vi får hoppas att det är värt det.. 18 oktober är det premiär (Har ni inget bättre för er kan ni ta båten över till Åland och se den, hihi xD)
~ Kram Nadja ♥
#75 verkar bra :D
Sitter här med halva munnen bortdomnad efter att ha dragit ut en tand x/
#76 Hihi tack :) Vi har manusförfattare och låtskrivare från Finland att tacka det för ^^
~ Kram Nadja ♥
Städat marsvinsburarna plus Violas. Haft alla ute med.
Trött nu ja!
Bästa överraskningen någonsin! :D
Hade ute alla kaninerna i hagen och Coco på utsidan. Gick snabbt in för att fricka lite vatten och prata med mamma. Och så BOM så började det ösregna. Bara att springa ut och ta in alla niner och alla saker jag hade ute då..^^
~ Kram Nadja ♥
#82 Awwww vilken fin tjej 
#83 Tack

#75, där är ju du Nadja! 
/Christel & kaninerna! 
#85 Japp ^^
~ Kram Nadja ♥
Hemma från en härlig heldag i stallet. Satt och bara tjöta med bästa jossan i typ 2-3 timmar sen red jag och pyssla massa såklart :) fick även putsat tränsen
//Julia
Ska bli moster igen i februari <3 Lycklig!
#88, grattis! :)
/Christel & kaninerna! 
#88 Vad kul! Grattis ^^
~ Kram Nadja ♥
#88 Jasså! Vad kul. :3
Vet ni om det blir en pojke eller flicka? ^^
#89-91 Ja ska bli så roligt! :D
Nej dom vet inte ännu, hade inte gått att se på ultraljudet än ;)
#88 Grattis :)
#92 Jag hade inte velat veta i förväg:P
Ska jag skaffa barn ska den ändå inte ha massa rosa och lila så ;) haha :=D
#93: Och jag hade garanterat inte kunna hålla mig, nyfiken som jag är. Kommer bli en hel del grönt oavsett vad framtida barns kön nu lär bli. 
#94 Mycket grönt här med ;) Och rött, svart och leopard & zebra ;) haha :)
Sitter på tåget på väg hem från stockholm nu.. *suck* men har lille laban med mig hem :3
-' Malin Hultman
Sitter och njuter av dagens bakverk 
Bakade kanel/äpple muffins fylld med vanilj kräm. Galet gott!
//Julia
#93 Dom har en flicka sen ett år tillbaka och hon har inget annat än rosa och lila.. ^^ Hon fick ett par röda stövlar som hon gick och slängde i soptunnan och ja rosa är inte bra xD
#98 Haha ok :P
Jag hade inte dragit på mitt barn massa lila och rosa ;) Nej usch!:P
#99 Tycker andra färger är snyggare men den där lilla rosa klänningen är ju så söt..
Blåååååå! <3 Min favvofärg men ändå :)
/Christel & kaninerna! 
Första dagarna avklara i 8:an. Och på måndag ska vi göra om våran utflykt som blev failade förra året.
Var jätte fint och varmt under dagen men nu börjar det typ regna… :(
Är sugen på godis :((
Granskade just historiken till och från min blogg. Har väldigt många ryska läsare, några från USA och Tyskland. Mestadels svenska, dock. Om det bara var nog med det… Fy sjutton. Tror jag tänker stänga av bloggen.
fy fan vad jag hatar min mamma! Det här kommer ta ett tag att förlåta..
Yeey 3 DAGAR kvar till kolmården!! och ca 3 veckor innan ninen kommer =DDD
Vilken myskanin jag fått tag i :o En av de första sakerna Laban gjorde var att ge mig en massa pussar :')
-' Malin Hultman
Just sett klart på Hungerspelen.. Väntade med att se den tills jag hade läst klart böckerna, men nu är jag i slutet av trean och kunde inte hålla mig. ;)
~ Kram Nadja ♥
#104 vad har änt? :/
Omg, hittat världens största utebur! 2,55 lång, 95 hög och 1,1 m djup. 
Vill verkligen ha den.. :c Men mamma tycker den är ful.. (dock samma färger som vårt hus… -.-)
#109 Säg till att ni kan måla om i någon ny fin färg om hon så vill det :D
Hemma från internatet, wow vad mycket vi gjort men ändå inte mycket men ändå inte gjort sen onsdags liksom. Bombad med information och information liksom
Kanske berättar mer nån annan gång :)
//Joanna
Kom hem från Italien igår. Resväskan är proppad med nya kläder, väskor och skor men även hel del kanin grejjer. 
Skola på måndag.. dumdumdum..
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
Sov lite för länge idag :/
Uäh, förkyld och ont i halsen. 
Sitter hus pappa och ska snart äta frukost :) Har inte varit hos honom sen i våras! Idag ska jag plocka massa hallon, smultron och blåbär. Glada kaniner när jag kommer hem imorgon? Tur att mamma är så snäll så hon passar dom.. Va Dick tvungen att skriva en lista på vad hon ska göra och ge. x) Ikväll blire surströmming!
// MT ♥
Regnar ute = ingen utedag som jag hade tänkt :(
Ätit en frukost i världsklass, nyttjar gymkortet när det ändå regnar och ska sedan jobba lite vid datorn. Njuter av de sista sommarlovsdagarna!
Jätte fint väder här har varit det i flera dagar :)
//Ida
Nu en bild på Laban 
-' Malin Hultman
#118: Fy så söt!!
#120; det är han verkligen :D
-' Malin Hultman
Idag fyller jag 15 år. 
Grattis till mig! ^^
#122 Grattis! :D
~ Kram Nadja ♥
#122: Grattis!
#122 Grattiiis! :D
~~
Åh drömde inte roliga saker inatt :/ Drömde att jag slog igen en gallerbur dörr i ansiktet på en kanin som gnagde på det och så började tänderna lossna och de såg ut som människotänder :/
//Joanna
skriver serier :) är på #3 just nu
Nu är Smilla & Flizan i hagen en stund :)
Hoppas det inte blir mer regn
Felix, Hildur och Betty ute medans jag förbereder middagen och städar i väntan på några fina vänner :D
#123, 124, 125 Tack! 
Ett av de första försöken att filma med min D7000. Inte helt lätt att ha kvar fokus, särskilt inte som det man filmar inte vill vara still.
Här hör ni i alla fall vilken pratkvarn vår ena hund är.
Var i Hornbach idag med min pappa, så gick ag (självklart) till djuravdelningen, såg några som skulle köpa saker till sin kanin.. Såg att de hade något dåligt foder, antagligen gnagarblandning eller något.. Och så sa pappan "Vi måste ju köpa en sån mineralsten nu också" och jag vågade inte säga att man inte ska ha det, så jag försökte stirra istället på den han hade i handen.. Det funkade inte. Men sen såg mamman en jättestor saltsten, typ 10 cm lång och 5 cm bred.. De skrattade och gick iväg, vet inte om de köpte en sen. Ångrar att jag inte sa till de, de skulle säkert blivit glada att jag sa det.. Men vågar inte :( (De tänkte också köpa hamstervadd till kaninen att ha i boet och mysa med, men de skippade det..)
Jag fyller år på fredag 
Mamma och jag går igenom garderoben med alla mammas och pappas gamla kläder. Har nu en skitcool läderjacka från 70/80 -talet att ha till hösten ^^
~ Kram Nadja ♥
Idag började burbygget! Köpte en kaninbur som vi ska bygga en till våning på =)
Hälsningar Lurvas11
#135 Gör en tråd med bilder? :D Är väldigt intresserad att se, tror många andra är också :D
//Joanna
Snart börjar Helvettet igen.. (Skolan)
Börjar i åttan, fruktar!! Har lite nya mål iallafall. 
#110 Jo… fast det skulle hon inte heller gå med på att göra. Den var tydligen också för ''instängd''. Dock hålller jag med att den är instängd, det är bara två små dörrar. :/
Köpte mer pellets idag. Blev Stampe då de funkar bäst på det hittills. Tänkte köpa Rabbit Royal men det var massa larver i det… :(
Kommer bli strålande väder!
Jag ska på smådjursträff :D
Regn, så mycket regn..
Men även om kaninerna inte får komma ut idag så får de en grönare gräsmatta att springa på nästa gång det är sol ^^
~ Kram Nadja ♥
Idag blir det off till skogen :) Tar buss på 12 min och sen färdas det av in i skogen höhö.. ända stället jag vet fur shure att det finns blåbärsris :D
Ska plocka mycket så få han smaka och så ska jag torka :) Kan torka det i rummet för där är jag ju inte så ofta ändå när jag ska på internat xD
//Joanna