En är lite ynklig.
Av mina bebisar så är en lite ynklig. Han är mindre och tunnare än sina syskon, men han hade en rund och fin mage så uppenbart får han i sig mat iaf. Han är även lika pigg pch alert som de andra fem.
Bör jag oroa mig eller är det bara så att nån måste vara minst i kullen.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Kanske inte behöver oroa dig, men du skulle ju kunna se till att han får sig ett extra mål per dag? Dessutom läste jag nåt intressant: om det finns en minsting (det som kallas "runt" på engelska, alltså inte mupp utan minsting), så kan man lämna kvar den ett tag när de andra syskonen ska avvänjas (typ tills mamman tröttnar och själv "vänjer av" den) för att ge den en extra chans att komma ikapp.
Är de många syskon?
De är sex stycken totalt så det är ju ett gäng framförallt om man tänker på att honan är en något äldre (1 år 10 månader) förstagångsmamma.
Jsg håller nog bara en extra koll på honom och ser vart det brakar. Skulle han (eller hon vilket det nu är) halka efter mer så ska jag nog stödmata.
Att lämna kvar hos mamman lite lngre kan ju vara en idé.
Jo finns ju en chans att han inte kommer åt, eller hinner få i sig. Men idag hade han fin bollmage så idag var det ju ok. Ja gör så, du har ju ett vakande öga. Och chansen att lämna kvar längre hos mamman ger också senare en chans att komma ikapp.
Största skillnaden är bredden över skuldrona, den lille är smalare än de andra fem.
Med tanke på hur vl nergrävda ungarna är i boet så funderar jag på hur nån av dem kommer åt att dia, det är ett tjock lager man får gräva sig igenom tills man hittar ungarna.