Burbygge
Nu är det så att jag ska ta kullar på mina honor till vinter/våren och då räcker ju inte en bur åt till det. Så nu har jag och pappa pratat och ritat lite!
Så nu är det så att det blir en trefackare med burar på varandra.
Måtten kommer bli per bur ca +- B: 150cm H: 60cm D: 80cm. Är detta bra mått tycker ni?
Har tagit inspo från denna bilden!
http://migrated.ifokus.se/uploads/202/202f7abf8c432e356539da6a505c5c1d/kaninbur1.jpg
Ser framemot detta, sen så ska man bara hitta en hane också..
För ungar skulle jag nog ha lite mindre så att man får plats med fler, dem är ju ändå små och det är tillfälligt, och man vet ju aldrig hur många det blir.
Vad menar du?
Är det bra mått? Dom måste ju få plats o röra på sig..
Tycker den buren värkar bra!
skulle själv vilja ha en sån men tyvärr inte plats :(
Kommer få en kull om ca en vecka och det kommer troligt vis vara någon hane iden kullen, om du är intresserad av en hane? det är korsningar mellan: alaska/hermelin & vädurskorsning
Någon speciell färg i såfall?
Jag är intresserad av renrasig dvv rex/satin så tyvärr :/ Har haft mina kaniner i några få veckor och pappa ställer upp på mina planer. Så kul!
#2 Jag menar att jag skulle själv ha gjort fler som är lite mindre så man får plats med mer, det kan ju lika gärna bli fem stycken hanar som man sitter med och så har man tre burar.
ska para min hona i september och räknar med en "färgglad" kull satiner om du är intresserad? :)
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
#6 Det löser sig alltid. Jag vill ha stora burar för kaninernas skull.
#7 Kan bli så att jag behöver en hane i november och en som är könsmogen i vår. Så det blir lite svårt att fixa om dom kommer i oktober, tyvärr.
vart finns du? :)
#9 Mellan Göteborg och Borås, typ vid Strömma naturbruksgymnasium.
ja det är ju en bit, annars hade du kunnat låna min satin hane :)
Kanelen? :)
ja :)
De tråkiga är att alla med dom fina hanarna bor alldeles för långt bort.. Skåne, Norrland eller runt Stockholm..
Jo han är riktigt snygg, men han kommer (när han blir några månader äldre) ta emot friska honor för PARNING :)
#14 Vart bor du då?
Det finns ju ganska många dvv satin- och satinrexuppfödare runtom hela landet.
Ninas kaninshop & Shabby Chic kaninuppfödning
Uppfödning av Dvärgvädurslöwen och Dvärgvädur Rex i Nybro, Kalmar län, Småland
Nu finns det ungar till salu!
Jag bor mellan Borås och Göteborg. Är ute efter en japan eller havana (eller helt enkelt någon som faller mig i smaken) som är antingen rex eller satinrex! Vet inte om jag vill köpa en hane ännu, de vet jag mer senare. Låna hade ju vart bra.