Visa just Din ;D
Tjohejj! Nu är det så att jättemånga säger att dom älskar sina belgiska jättar och Dvv, löwen m.m, så jag tänkte om hur det skulle kunna vara med att visa just Din gullunge ^^
Berätta gärna också lite om henne/honom. ;)
Vänliga hälsningar, Nereida!
Min tös, Kråkbackens Järnsaxa. Uppfödaren är Iram här på kanin.ifokus. Hon är en järnblå belgisk jätte född 17 augusti -06.
Världens goaste tös är hon! Ska alltid pussas när man kommer och hälsar och hon vill gärna att man sitter vid henne ofta, annars blir hon så kelsjuk/människosjuk.
Väger runt 6 kg än så länge, men hoppas hon blir en stor och maffig tös när hon har vuxit färdigt.
Älsklingsgumman Fia, egenuppfödd isabella manteltecknad dvärgvädurskorsning (mkt dvärgvädur i). Född 26 juni 2005, så hon fyller snart 2 år. Hur kelgo tös som helst! Kelar man inte med henne MINST 10 minuter varje gång man går förbi, så blir hon jättegrinig. *skrattar* Kommer flyttas in, så hela familjen kan gosa med henne. Tror hon kommer stormtrivas då! 
Fia är för övrigt dotter till Zvinto, mamma till Iris och farmor till Bianca.
Lilla Iris, egenuppfödd tös. Hon är en svart korsning mellan dvärgvädur/hermelin (fuchsbärare) som är född 24 maj 2006. Snäll tös, men väldigt osäker. Kan ta ut sin ilska/osäkerhet på sin burkompis Zvinto, som gör sitt bästa att lugna ner henne. Ska flytta till min lillasyster och ev bli sällskap till hennes kastrat (om de går ihop, annars får hon bo i egen bur).
Namn: Grönängens Theobroma "Candy"
Född: 08/05 -2005
Syskon: 3 bröder
Ras: Dvärgharekorsning (50% dvärghare, 50% hermelin)
Färg: Brun Zobel
Hur hamnade hon här:
Det var verkligen inte meningen att jag skulle få hem Candy. Jag letade efter en sommarkanin för att se om jag skulle klara att ha två niner, men efter mycket letande gav jag upp. Då började mamma och jag babbla om att skaffa en till kanin. När pappa var övertalad satte letandet igång på nytt.
Jag var intresserad av en madagaskar dvärgvädur med riktigt bra hoppföräldrar. Men jag fortsatte leta lite och plötsligt. Den bilden! En söt, liten, kisande kanin med uppåtöron, aww! Den blicken! Full av nyfikenhet och glädje. Jag mejlade Jenny direkt och visade stort intresse för hennes nyaste kull. Föräldrarna var inte speciellt bra klassade, Men jag kunde somsagt inte motstå.
En vecka senare kom hon hit och oj, det ångrar jag inte!
Övrigt:
Candy är min underbara lilla bebis. Hon är alltid med mig när jag sitter vid datorn och ser nyfiket på. Kelig och nyfiken. För främlingar är hon dock lite.. reserverad. Hon tycker inte det är direkt "Jippie", men det går bra =)
Candy är även min första "riktiga" hoppare. Hon kan verka feg och rädd när man ser henne, men på banan! Då hoppar hon som en stjärna =)

#1/#2 - Naaww va söta :'D
Haha, Skulle gärna vilja ha några ninisar med ett sådant humör xD

#3/#4 - Jättesööta ;)
Älsklingsgubben, Lonlys Zvinto.
Han är en blå dvärgvädur född den 6 maj 2004, så gubben min blir snart 3 år.
Helgo lite mullig kille som älskar kel! Älskar det mesta, nu när jag tänker efter.
Förutom hoppning då. Det har han aldrig förstått tjusningen i. 
Namn: Roxy
Född: 06/02 - 2005
Ras: Dvärgvädur
Färg: Blå
Hur hon hamnade här:
Mitt val velade mellan tre kaniner. En viltgrå med stamtavla. En vit blåögd kanin och en blå dvärgvädur.Slutligen blev det den blå dvärgväduren som följde med hem!
Övrigt:
Roxy är Gosig,lugn och kelig. En perfekt kanin! Hon är min ögonsten =) Alltid vid min sida!
(3 kaniner till att presentera då)
Mimsan, heter egentligen Mimi. En dam med speciellt temperament. Ena stunden kan hon vara hur mysig som helst, och andra stunden en riktig mara. Hon och jag passar tyvärr inte så bra ihop, har försökt få henne lita mer på mig men det går inte…. Ska flytta till samma hem som hennes kullsyster flyttat till för snart 1 år sedan. Hon är förresten en svart brokad korsning mellan dvärgvädur/hermelin och född 4 februari 2005.

<NinniH> Hur många kaniner har du? :)
Näst sista tösen heter Daylight. Hon är en viltgrå hermelinhona som är född den 23 augusti 2006. Supersöt tjej, men lite osäker ännu. Har bott här i drygt 2 månader nu, och hon gör framsteg hela tiden. Men hon är då minsann kaxig ibland! Hon skulle inte tveka att ge sig på Järnsaxa om hon fick (skiljer nästan 5kg emellan dem)! Kommer förhoppningsvis bli mamma om inte alltför många månader. Letar efter en passande viltgrå hane åt henne. 
Sista tösen nu då! Nytillskottet Bianca.
Hon är en vit rödögd dvärgvädur/hermelin som är född den 26 november 2006. Barnbarnsbarn till min Zvinto!
Denna tös ska tydligen vara den som är mest för att hoppa över det som finns i hagen. Så jag hoppas jag kan testa hoppning med henne (första gången för oss båda då).
#10: Jag har 7 kaniner. 

Det här är min älskade kanin Daime.
**Fakta:
**Namn: Daime (uttalas som godiset Dajm)
Kön: Hona
Färg: Madagaskar
Ras: Dvärgvädurskorsning
Född: 27/11 -06
Mor: Ninni
Far: Valentino
Beteende:Daim är en lugn, gosig och nyfiken kanin.
Hur hon hamnade hos mig: Min kompis berättade för mig om ett par söta kullsyskon från Uppsala och jag blev genast intresserad av Daime (elr Bubblan som hon kallades då)
Namn: Skalman
Smeknamn: Skalis eller Kaninen
kön: Hane
Född: 2006/06/17
ras: Dvärgvädur
Färg: Viltgul
vikt: ca 2kg
stamtavla: Ja
han är den gosigaste kaninen som finns! heheh tycker jag. han är så himmla snäll och nöjer sig med allt. man kan gå runt och bära honom i famnen och gosa hur länge som helst. han gillar pellets mycket och vatten men gillar inte så mycket hö. sen gillar han också massvis med olika sorters fräscha och färska grönsaker och frukter!
Medarbetare på Hundar.ifokus

Namn : Labello
Kallas : Bello
Ras : Teddylöwen
Ålder : ca 4mån
Kön : Hane
Labello är verkligen urmysig och han är som en hund. Älskar att sova med mig i sängen, han hoppar upp dit innan ja lägger mig och sen ligger han kvar hela natten, (hoppar ner när han ska skita, vilket han gör i hans bur) Jag älskar verkligen honom. älskar såklart alla mina andra kaniner också, men det är något speciellt med labello
Hej!
Jag har två kaniner, först ut är min egna lilla prins Alfred.
Född den 26:e januari 2006, så han blev ett år för några månader sedan.
Jag hade inte alls tänkt ha en kanin, men en utav mina bästa vänners kaniner fick ungar å hon fick inte iväg honom så då tog jag honom. Och det är nog det bästa jag gjort i hela mitt liv!
Han är min lilla skatt som älskar mig lika mycket som jag älskar honom. Han är verkligen jätte mammig och helst ska ingen annan än jag hålla i honom. Han kommer gärna fram till andra människor och är nyfiken, men det är som sagt var nästan bara jag som får hålla i honom och sådär.
Han skuttar runt här på övervåningen lös hela dagarna och hittar på en massa bus!
Näst ut är min prinsessa Saga!
Henne köpte jag från en uppfödare, och hon är född den 31 maj 2006 och kom till mig två månader senare.
Hon är en isabella färgad dvärgvädur.
I somras hade jag henne utomhus och hon var inte så jätte tam från början, men väldigt nyfiken och så.
Senare när det blev kallare har hon fått bo inomhus och nu dom sista månaderna så har hon varit lös i hela huset.
Hon är verkligen jättebusig och utforskar ALLT i varje rum, hon har hoppat ner i soptunnor, i badkar (utan vatten såklart), på bord och bokhyllor och ja.. allt :D
Och det bästa hon vet är när det är plusgrader och sol ute så jag kan vara ute en stund med henne å hon gräver i snön :)
Nu sen nån vecka tillbax så har jag även kunnat ha både Saga å Alfred med varandra så nu är det inte en lugn stund i detta hus :D

<NinniH> Ojjsh, Det va asballamånga XD Enligt mig ^^, thihi
Guu va söta kaniner alla har XD . Smäääälter av "Gullighet" XD

#21 - Lyktans Asta är såå fett söööööööt XD Dom andra med såklart ;)

**
**- - - - -
Min kanin Moses köpte jag i samband med att
min förra kanin avled. Jag var lite deprimerad
och mamma tyckte jag behöve muntras upp.
Moses kom då hem till mig en julafton!
senare veta att han skulle bli ormmat om ing-
en skulle tinga honom :/ Hursomhelst både
hoppar jag & ställer ut honom. Han är urgo och
väldigt social!

> Twinnie > Har sett din kanin väldans många ggr, och tycker att det är uuurrsöööt :'D

Ninni är en dvärgvädur, svartbrokad. MYCKET trevlig o gosig!.
Valentino är en dvärgkorning, svart MYCKET trevlig och charmig!-
dem har tillsammans fött upp underbara småttingar :) 3kvar att hitta hem åt ->se länk
http://www.freewebs.com/persoligakaniner/
bilder finns på både mamma pappa och barn, samt i mitt fotoalbum som jag ska uppdatera snart …
Cassie är en lite mer självsäker tjej som vill bestämma över alla… :/ hon är inne i tonårsåldern just nu så det är därför… Hon är tvärtom Channie xD om hon blir rädd attakerar hon och bits å låter som en gris…. men när hon väl är i famnen brukar hon vara snäll… iaf med mig… xD
Men iaf… snart går nog tonårsåldern över och då kanske hon blir lika snäll som hon var innan tonårsåldern… (hon var supersnäll, som Channie :D) Hon är siames brokad till färgen och är en dvärgvädur. :)
just det, glömde skriva att Channie är en japantecknad wienertecknad blandras :)
bild på Cassie :)

Aawh, va söta kaniner du har Jojsan ^^
#28 tackar :D

#29 - Så lite så ;D Alla kaniner är ju bara för söta ^^

#22 Taack! :)
Detta är min kanin Zoie. Hon är en hona. Zoie vill ofta gosa och leka. Om hon blir rädd springer hon och gömmer sig , om någon är dum mot henne och skriker kan hon bitas.Men annars är hon jätte snäll.Hon är rasen dvärgvädur , Född 12 juli 2006. Jag har ännu bara haft henne i 3 veckor. Hon är 10 månader nu
. Är Gul och svart japantecknad. Tror iaf det hette så 
Bilden är fotad av mig Isabelle , Zoie ägare

sunnanvinden's Jolly Jumper :
Jolly är en super go grabb på snart 1 år ! Köpt av anna-lena , SunnanvindensKG . Han är feltecknad castor till färgen . Hans mamma är dalmatin Rex och pappan är Castor Rex , Så han har prickar på bogen och castor på kroppen. ser nästan mantlad ut :)
HAn ÄLSKAR att hoppa , och han är grymm på de med. Han är medel klassad i båda klasserna !! Bara han slutar vara "valpig" så kommer nog pinnarna springa in :) Han gör glädje skutt i luften varje gång han får koma ut :) glömmer aldrig när han "förstörde" för sig själv , gjorde världens bus ryck när han var uppe i luften över ett hinder , glömde helt bort att han hoppade och landade mitt på hindret *suck*, rev alla bommarna. Men han skutta vidare till nästa hinder endå :)

Skutte<3
Min älskade pojk , En hel go dvärg vädur som jag fött upp själv . han är blåJapan/siames brokad och 2 år .
Skutte började de bra för i hoppningen men när han komm upp i medel så klarade han inte höjden , så tävlar mest ¨på skoj nu . Han är som är som Ior, Bryr sig inte om huset rasar han är nöjd endå :). Han älskar att mysa :)

Ursöta:D Här kommer min kanin tjoffsen han har precis fyllt 1 år.
Rexkanin av färgen blåzobel. Han är lite rädd ibland , men då hoppar han upp i mitt knä och sitter där tills han känner sig lugn igen, är han på någon okänd plats så gosar han jättemycket.
Jag köpe honnom i dalarna hos en rexuppfödare.Hans mamma har 94,5p och pappan 94
Snart är det tjoffsens tur att ställas ut!:D hoppas han vinner;)
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tyfuss, Sabina,Vanässa:
Dom är köpta av : Tyfuss : Fredrik elebring , Vanässa : Fredrik Valh , och Sabina Madeleine ? .
Tyfuss sabina och vanässa är mina 3 Belgiska jättar :) Tyfuss är 1 år Vannässa med , sabina är två .
Alla tre är Viltgrå till färgen .
Alla tre är som stora Mysbjörnar <3 Hel Goa och nyfikna.
Vanässa har nu 7 busiga ungar som nyss gått ut boet , pappa är så klart Tyfuss :)
Sabina fick bara två ungar, dom håller fortfarande på att öppna ögonen, och Tyfuss är pappa till hennes med: )

Kan skriva om en kanin till .
Fillippa<3
fillippa köpte min syster på en utställning , hon var då väldigt liten och tanig , var desutom försyld . Hon Är av rasen löwen, färgen , hm kanske madagáskar brokad ?
Fillippa är nog min bästa hoppkanin, medel i båda klasserna , med pinne i rak . Hon har "Grodben" och kan med dom hoppa hur högt hon vill . har börjat träna höjd hopp med henne lite smått , skit duktig !! Hoppat 55 cm på tävling 65 hemma.
Hon är ingen nybörjar kanin . stressad på banan , inte spec kelsjuk, Männsko skygg, och kanin skygg ! Väldigt känslig dam . Tog lång tid för henne att lära sig hoppa . Min syrra gav upp nästan deräkt . då tog jag hon :) Ok tror nog jag kan säga att hon bara litar på mig. Hon är en väldigt speciel kanin för mig.
Den prickiga.och den vita var dom sötaste

Min kanin heter Nisse och är en blandning med Löwen och något mer XD. Han är 3 månader och 16 dagar. Han är färgen Madagaskar.
Han är svår att fånga när han är i hagen men när man väl har honnom är han väärrllddeenns gosigaste =)
Jag fick han den 20/4-07 av mamma. Vi åkte till Djurmagazinet den dagen för de skulle få in fler kaninungar.. Tyvär hade de inte fått in dem och det blev jag glad för lite senare eftersom vi åkte till hundman och där hittade vi honnom<3
I LOVE YOU<3